Transparentność i rzetelność w komunikacji to priorytety Zarządu Dróg Miasta Krakowa. W związku z prowadzonymi inwestycjami drogowymi i remontami ZDMK dokłada wszelkich starań, aby mieszkańcy i przedsiębiorcy mieli stały dostęp do aktualnych i kompleksowych informacji. Materiały udostępniane są za pośrednictwem różnych kanałów komunikacyjnych, tak aby docierały do jak największej liczby osób.
Jednym z kluczowych źródeł informacji jest miejski serwis inwestycje.krakow.pl. To platforma, na której mieszkańcy mogą znaleźć szczegóły dotyczące realizowanych zadań. Strona umożliwia użytkownikom szybkie i wygodne sprawdzenie aktualnych informacji, jak również zgłoszenie ewentualnych uwag.
Istotną rolę w komunikacji odgrywają także media społecznościowe. Profile ZDMK oraz Razem w ruchu na Facebooku regularnie publikują najnowsze wiadomości o utrudnieniach na drogach i etapach realizacji inwestycji. Pojawiają się tam nie tylko komunikaty, ale także grafiki i zdjęcia, które w przystępny sposób ilustrują wprowadzane zmiany.
Również na stronie internetowej zdmk.krakow.pl znaleźć można szeroki wachlarz informacji o inwestycjach, w tym zdjęcia i filmy dokumentujące postęp prac. To wygodne narzędzie zarówno dla mieszkańców, jak i przedsiębiorców, którzy chcą być na bieżąco. Zawiera ona ogólnodostępną mapę prac drogowych, która prezentuje aktualne dane o zajęciach pasa drogowego i ograniczeniach w ruchu. Dzięki niej użytkownicy mogą sprawdzić, w których miejscach należy spodziewać się utrudnień.
W rejonach objętych inwestycjami rozprowadzane są ulotki informacyjne. To sposób na dotarcie z najważniejszymi wiadomościami bezpośrednio do osób najbardziej zainteresowanych, okolicznych mieszkańców i przedsiębiorców.
Mieszkańcy Krakowa mogą korzystać z dedykowanego adresu mailowego inwestycje@zdmk.krakow.pl, jak również kontaktu telefonicznego. Całodobowo działa numer dyspozytorni ZDMK: 12 616 75 55, który pozwala na natychmiastowe przekazanie spraw pilnych, takich jak zgłoszenia dotyczące utrudnień w ruchu czy awarii na drogach. Dodatkowo, od poniedziałku do piątku, w godzinach pracy urzędu czynna jest infolinia ZDMK pod numerem: 12 616 70 00.
Wszystkie zainteresowane osoby mają również możliwość aktywnego uczestnictwa w procesie inwestycyjnym, mogą zgłaszać swoje spostrzeżenia oraz brać udział w otwartych radach budowy, gdzie bezpośrednio spotykają się z wykonawcą oraz służbami nadzorującymi realizację projektu. Takie spotkania organizowane są obecnie m.in. podczas budowy tramwaju do Mistrzejowic.
ZDMK blisko współpracuje również z lokalnymi mediami, które stanowią istotny kanał przekazywania informacji o realizowanych projektach. Tym samym ważne komunikaty trafiają do szerokiego grona odbiorców, wzmacniając efektywność działań informacyjnych.
Celem ZDMK jest stałe doskonalenie standardów komunikacji. Jednostka wspólnie z Wydziałem ds. Przedsiębiorczości i Innowacji Urzędu Miasta Krakowa pracuje nad nowymi rozwiązaniami, które w szczególny sposób uwzględnią potrzeby przedsiębiorców. Opracowywane standardy będą testowane już w przyszłym roku, a ich wdrożenie planujemy przy okazji modernizacji ul. Starowiślnej. ZDMK chce zaoferować pakiet informacji i narzędzi komunikacyjnych, które będą w pełni dostosowane do oczekiwań zarówno przedsiębiorców, jak i mieszkańców, zapewniając jeszcze lepszą obsługę informacyjną podczas realizowanych zadań.