Jeśli jesteś uczniem szkoły ponadpodstawowej, mieszkasz na terenie Krakowa i angażujesz się w działania na rzecz krakowskiej młodzieży, możesz zgłosić swoją kandydaturę w wyborach do Młodzieżowej Rady Krakowa. To doskonała okazja, by aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym miasta, reprezentować młodzież w Krakowie oraz realizować projekty, które mają znaczenie dla młodych obywateli.
Młodzieżowa Rada Krakowa została powołana w celu wspierania i upowszechniania idei samorządowej. Rada ma charakter konsultacyjny, doradczy i inicjatywny wobec organów Gminy Miejskiej Kraków, z którymi współpracuje we wszystkich obszarach dotyczących młodzieży. Trwające wybory mają na celu wyłonienie już XII kadencji Młodzieżowej Rady Krakowa.
Do głównych zadań MRK należy m.in. rozwijanie, wspieranie i upowszechnianie idei samorządności wśród młodzieży, inicjowanie, wspieranie i koordynowanie samorządowej działalności młodzieży oraz rozpoznawanie i reprezentowanie interesów młodzieży wobec instytucji publicznych i pozarządowych.
Ze statutem Młodzieżowej Rady Krakowa można zapoznać się na stronach internetowych bip.krakow.pl.
Aby zgłosić swoją kandydaturę, musisz:
Zgłoszenia dla kandydatów do Młodzieżowej Rady Krakowa trwają do 7 lutego. Należy wypełnić formularz zgłoszeniowy w wersji online lub w wersji papierowej.
Formularz w wersji online:
Formularz w wersji papierowej można odebrać w Urzędzie Miasta Krakowa (Wydział Polityki Społecznej, Równości i Zdrowia, Referat ds. Młodzieży, ul. Dekerta 24) lub wydrukować samodzielnie z materiałów dostępnych na stronach internetowych bip.krakow.pl.
Wypełniony formularz papierowy należy dostarczyć do 7 lutego do sekretariatu Wydziału Polityki Społecznej, Równości i Zdrowia Urzędu Miasta Krakowa, ul. Jana Dekerta 24 (III piętro). Sekretariat pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30–15.30.
Dostarczenie dokumentów określonych w statucie Młodzieżowej Rady Krakowa
Po przesłaniu formularza zgłoszeniowego w wersji online lub po dostarczeniu formularza w formie papierowej, należy w ciągu pięciu dni roboczych dostarczyć do sekretariatu Wydziału Polityki Społecznej, Równości i Zdrowia, wypełnione i podpisane dokumenty określone w statucie Młodzieżowej Rady Krakowa (mowa o nich w § 21 ust. 1 Statutu).
Pamiętaj – dołącz do dokumentów papierowy formularz zgłoszeniowy, nawet jeśli zgłosiłeś się poprzez formularz elektroniczny!
Wyniki zgłoszeń zostaną opublikowane do 21 lutego w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa oraz na portalach miejskich, a także udostępnione do wglądu w Punkcie Informacji Urzędu Miasta Krakowa na placu Wszystkich Świętych 3–4.
W razie pytań prosimy o kontakt z Referatem ds. Młodzieży – tel. 12 616 60 20.