W pierwszych dniach marca zostanie przywrócona przejezdność na skrzyżowaniu ul. Centralnej z Nowohucką. ZDMK wraz z wykonawcą przebudowy tego skrzyżowania starają się, żeby można je było otworzyć w funkcjonalności zbliżonej do tej sprzed przystąpienia do przebudowy. Na pełne dokończenie przebudowy skrzyżowania i udostępnienie go w zamierzonej, rozbudowanej formie nie pozwala spór prawny tyczący się działek objętych decyzją ZRID. W sprawie toczy się już postępowanie egzekucyjne.
Przebudowa skrzyżowania ulic Centralnej oraz Nowohuckiej rozpoczęła się jesienią ubiegłego roku. Roboty prowadzi deweloper w ramach umowy z miastem. Przed przystąpieniem do pracy w terenie uzyskał on wszystkie wymagane zgody i pozwolenia łącznie z zezwoleniem na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dotyczącą czterech działek wchodzących w zakres inwestycji po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania. Wszystkie te działki są ogrodzone wspólnym płotem.
W trakcie prac przy przebudowie jezdni ul. Centralnej okazało się, że właściciel działek odmówił wydania nieruchomości oraz rości sobie prawo posiadania do działek Skarbu Państwa oraz Gminy Miejskiej Kraków. W związku z tym dalsze prowadzenie przebudowy stało się niemożliwe.
W południowo-wschodnim narożniku skrzyżowania ma znaleźć się nowy chodnik, droga dla rowerów przecinająca zarówno ul. Centralną, jak i Nowohucką. Do tego w tym miejscu konieczne jest wykonanie żelbetowego zabezpieczenia ciepłociągu. Brak dostępu do działek uniemożliwia także dokończenie prac przy rozbudowie sygnalizacji świetlnej.
Przebudowa skrzyżowania ma na celu poprawę jego przepustowości. Posłuży do tego dodatkowy pas ruchu służącego do skrętu w prawo z ul. Centralnej w ul. Nowohucką, pas do jazdy na wprost w kierunku centrum handlowego, pas do skręt w lewo, w ul. Nowohucką. Do poprawy bezpieczeństwa pieszych posłuży wyspa rozdzielającą jezdnie wjazdowa od wyjazdowej z ul. Centralnej. Wygospodarowano też miejsce na osobny pas dla autobusów między skrzyżowaniem a zatoką przystankową na ul. Nowohuckiej w stronę ronda 308 Dywizjonu. Powstanie też droga dla rowerów, która pozwoli na przejazd przez rowerzystów po dedykowanej infrastrukturze zarówno ul. Centralnej, jak i ul. Nowohuckiej po południowej i północnej stronie skrzyżowania.
Aby dokończyć przebudowę skrzyżowania, miasto zdecydowało się na wszczęcie postępowania egzekucyjnego. W związku z tym trudno na ten moment określić dokładny czas zakończenia inwestycji w pełnej planowanej formie. Od kilku tygodni trwają prace zmierzające do udostępnienia skrzyżowania na już przebudowanym fragmencie. Będzie to oznaczało zbliżoną funkcjonalność jak przed przebudową.
W tej chwili trwa opracowanie tymczasowej organizacji ruchu, która odpowie na pytanie, jakie relacje skrętne mogą zostać udostępnione i dla jakich pojazdów. Trwa montaż tymczasowych sterowników sygnalizacji świetlnej kierującej ruchem samochodów i pieszych przy ul. Centralnej oraz synchronizacja ich z resztą świateł na tym skrzyżowaniu. Inwestor oraz Zarząd Dróg Miasta Krakowa chcieliby, aby skrzyżowanie było przejezdne na początku marca.