Prace nad projektem uporządkowania ruchu drogowego w okolicach lotniska w Balicach i przebudową łącznicy portu z południową obwodnicą Krakowa ruszą, gdy tylko Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Krakowie wyda tzw. decyzję środowiskową. W zakres przedsięwzięcia wchodzi też Trasa Balicka - czteropasmowa arteria, która połączy aleję Armii Krajowej z autostradowym węzłem Balice II koło portu lotniczego.
„Po wydaniu decyzji środowiskowej uruchomione zostaną też procedury pozyskania pieniędzy na tę inwestycję” – informuje Jacek Bartlewicz, rzecznik prasowy ZIKIT.
Zgodnie z umową podpisaną w 2007 roku, Miasto ma pokryć 25 proc. wszystkich kosztów. Pozostali kooperanci to: Wojewoda Małopolski, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II w Balicach.
Przypomnijmy, że Trasa Balicka (ulica gen. Wittek) ma być dwujezdniową, czteropasmową arterią o długości około 6 kilometrów. Połączy aleję Armii Krajowej oraz planowaną Trasę Zwierzyniecką z autostradowym węzłem Balice II koło portu lotniczego. W ramach inwestycji mają powstać węzły drogowe: pierwszy z aleją Armii Krajowej i Trasą Zwierzyniecką, a drugi z planowanym przedłużeniem drogi wojewódzkiej nr 774. Wzdłuż Trasy Balickiej wybudowane będą chodniki i ścieżki rowerowe oraz ekrany akustyczne. (M).