1 czerwca ruszył telefon bezpieczeństwa dla turystów. Do 30 września w godzinach 8:00 - 22:00 zagraniczni goście będą mogli uzyskać potrzebne informacje oraz uzyskać pomoc w sytuacjach wymagających specjalistycznej porady w języku angielskim, niemieckim i rosyjskim.
Głównym celem „Telefonu Bezpieczeństwa" jest zapewnienie pomocy turystom zagranicznym w nagłych i trudnych dla nich sytuacjach. By uzyskać pomoc wystarczy zadzwonić pod specjalne numery infolinii: +48 608 599 999 i + 48 22 278 77 77, płatne zgodnie z taryfą operatora. Komenda Główna Policji zapewni możliwość korzystania przez osoby obsługujące telefon bezpieczeństwa z wewnętrznego numeru telefonu z centrali telefonicznej Komendy Głównej Policji, w celu bezpośredniej komunikacji z właściwymi jednostkami organizacyjnymi Policji i Urzędu do Spraw Cudzoziemców.
W tym roku Telefon Bezpieczeństwa został po raz pierwszy przyłączony do Polskiego Systemu Informacji Turystycznej. Dzięki temu turysta będzie mógł uzyskać bardzo szybko informację o najbliższych atrakcjach turystycznych. Zcentralizowana baza danych – Repozytorium Informacji Turystycznej - oparte jest na ścisłej współpracy z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi i ich systemami. Łącznie w bazie danych jest 41000 obiektów, a docelowo znajdzie się 60-70 tys.
Obecnie dostępna jest baza: noclegowa, atrakcji turystycznych, restauracji, imprez/wydarzeń, punktów informacji turystycznej.
Ulotki z informacją o telefonie bezpieczeństwa będą dystrybuowane za granicą, za pośrednictwem Polskich Ośrodków Informacji Turystycznej, konsulatów i ambasad
Rzeczypospolitej Polskiej, organizacji międzynarodowych i branży turystycznej, a także za pomocą ulotek informacyjnych rozdawanych w punktach granicznych. „Telefon bezpieczeństwa" to wspólna inicjatywa Ministerstwa Sportu i Turystyki, Komendy Głównej Policji, Urzędu do Spraw Cudzoziemców i Polskiej Organizacji Turystycznej realizowana od 2002 roku.