Urząd Miasta Krakowa po raz drugi zdobył Złote Godło w konkursie Najwyższa Jakość Quality International w kategorii QI-order – zarządzanie najwyższej jakości, w grupie samorządów. Kapituła konkursowa doceniła rozwój systemu zarządzania urzędem, w tym liczne działania na rzecz podniesienia kompetencji pracowników, a przez to – lepszej obsługi mieszkańców.
Przypomnijmy, że po raz pierwszy Złote Godło w konkursie organizowanym przez Forum Biznesu i Dziennik Gazetę Prawną Kraków zdobył w 2010 roku. Już wtedy Kapituła uznała, że usługi publiczne oferowane przez Urząd Miasta Krakowa stoją na najwyższym poziomie. Od tamtej pory standard tych usług podniósł się jeszcze dzięki realizacji przez krakowski samorząd projektu „Rozwój systemu zarządzania Urzędem", współfinansowanemu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. W ramach projektu wdrożono w Urzędzie Miasta nowoczesne metody zarządzania oraz standardy jakości uznawane powszechnie w UE. Wśród sukcesów należy wymienić choćby zdobycie certyfikatu ISO 27001, potwierdzającego spełnienie międzynarodowych standardów w zakresie bezpieczeństwa informacji i danych przetwarzanych w krakowskim Magistracie.
Uroczysta gala konkursu Najwyższa Jakość QI połączona z wręczeniem nagród odbędzie się w piątek, 18 października w Poznaniu.
Konkurs Najwyższa Jakość jest przedsięwzięciem skierowanym do działających w Polsce instytucji, producentów i usługodawców, posiadających czytelna politykę jakości w odniesieniu do produktu, usług lub systemu zarządzania. Celem projektu jest promowanie skutecznych metod zarządzania jakością poprzez honorowanie tych firm i instytucji, które reprezentują najwyższe standardy, gwarantujące usługi lub produkt na najwyższym poziomie.