Wczoraj (czwartek, 14 kwietnia) w godz. 9.30-15.30 w Sali Fontany Muzeum Historycznego Miasta Krakowa (Rynek Główny 35) odbyła się konferencja podsumowująca realizację projektu „Budowa i wdrożenie dedykowanego systemu informatycznego dla świadczenia nowoczesnych usług administracji samorządowej w Krakowie".
Podczas konferencji przedstawiciele Urzędu Miasta Krakowa oraz eksperci z dziedziny technologii informatycznych podsumowali realizację całego Projektu, a także zaprezentowali Produkty Projektu powstałe w trakcie jego realizacji, którymi są: Portal Przewodnik Inwestora, Hurtownia Danych Edukacyjnych, Portal Miejskiego Systemu Informacji Przestrzennej, Portal Turystyczny, Wirtualny Spacer po Krakowie.
Projekt „Budowa i wdrożenie dedykowanego systemu informatycznego dla świadczenia nowoczesnych usług administracji samorządowej w Krakowie”. Realizowany przez Urząd Miasta Krakowa ma na celu zwiększenie zakresu i funkcjonalności już istniejących serwisów internetowych i systemów informatycznych, jak: „Proces inwestycyjny”, „Miejska Platforma Internetowa Magiczny Kraków”, „Biuletyn Informacji Publicznej”, „Zintegrowany System Zarządzania Oświatą” i „Miejski System Informacji Przestrzennej”. Ponadto zakłada utworzenie elektronicznych formularzy usług publicznych dla szeroko pojętego procesu inwestora oraz udostępnienie ich poprzez platformę ePUAP.
Projekt otrzymał wsparcie ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego udzielone przez Islandię, Lichtenstein oraz Norwegię. Realizowany jest przy udziale partnera z Norwegii - miasta Baerum. Wartość projektu to 2 800 000. Dodatkowe informacje są dostępne na stronie internetowej: www.bip.krakow.pl/?bip_id=1&mmi=11908. (KF).