1 maja Kraków i Rzym obchodziły wielkie święto związane z beatyfikacją Jana Pawła II. Oba miasta nie zapominają o tym wydarzeniu i o tym, jakie ma ono znaczenie dla rozwoju turystyki pielgrzymkowej, zwłaszcza jeśli chodzi o Kraków i Małopolskę. I właśnie z myślą o promocji Krakowa i Małopolski jako miejsc związanych z Ojcem Świętym, przygotowano w Rzymie specjalną prezentację, która odbyła się 24 maja (wtorek) w Ambasadzie RP.
Impreza składała się z trzech części: warsztatów z proboszczami diecezji rzymskiej, touroperatorami oraz prezentacji dla mediów. W spotkaniu wzięło udział około 40 biur turystycznych z Włoch, ponad 60 dziennikarzy oraz ponad 50 proboszczów. Cała impreza zakończyła się, niezwykle docenioną przez włoskich gości, degustacją potraw regionalnych z Małopolski, w tym: kiełbasy lisieckiej, oscypka, chleba prądnickiego, produktów benedyktyńskich i słynnych tradycyjnych soków ekologicznych z Łącka.
Prezentacji towarzyszyło hasło Kraków. Miasto mojego życia. Przygotował ją Urząd Miasta Krakowa wraz z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego, Polskim Ośrodkiem Informacji Turystycznej w Rzymie oraz Małopolską Organizacją Turystyczną. W przygotowanie przedsięwzięcia bardzo aktywnie włączyło się także Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach oraz Centrum Jana Pawła II „Nie lękajcie się”.
Ważnym wydarzeniem był również udział polskich partnerów z branży turystycznej, byli to: Kopalnia Soli w Wieliczce i hotel Grand Sal w Wieliczce, Viaggi.pl, hotel Apis, Ernesto Travel, hotel Galicja, Iwotrans, Intercrac, Jan-Pol. (KF).