6 pracowników MPK - trzech kierowców autobusów, dwóch motorniczych i jeden inspektor nadzoru - otrzymało tytuł „Lidera Jakości” w konkursie wewnętrznym zorganizowanym przez krakowskiego przewoźnika. Najlepszych wybrano spośród niemal 2 tysięcy pracowników miejskiej spółki.
„Lider Jakości to nagroda dla tych osób, które bardzo wysoką jakością pracy przyczyniają się do kreowania dobrego wizerunku całej firmy, a także Miasta” – podkreśla Julian Pilszczek, prezes MPK S.A.
Zdobycie tej odznaki nie było proste. Pracownicy musieli spełnić szereg rygorystycznych warunków. Przede wszystkim liderem mogła zostać osoba, która nie spowodowała ani jednego wypadku i kolizji. Istotny był też brak skarg ze strony pasażerów. Przed przyznaniem wyróżnienia bardzo skrupulatnie była oceniana także kultura zachowania i komunikowania się z pasażerami oraz dyspozycyjność. Duże znaczenie miała także dbałość o wygląd zewnętrzny.
Konkurs wyłaniania najlepszych pracowników krakowskiego MPK SA po raz pierwszy odbył się w 2009 roku. Listę tegorocznych liderów MPK można znaleźć na stronie internetowej krakowskiego przewoźnika. (M)