Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Wyposażenie kontrolera biletów, czyli radni interpelują

Interpelacje do Prezydenta Miasta Krakowa złożyli radni Łukasz Gibała i Marek Sobieraj. Pytają w nich m.in.: o przepełnione szkoły na os. Kliny czy klasztory klauzurowe.

Fot. ZIKiT

Radny Łukasz Gibała złożył dwie interpelacje. Pierwsza z nich dotyczy przepełnionych szkół na Klinach. - Dla części uczniów mieszkających na tym obszarze obwodową szkołą jest położona niedaleko Szkoła Podstawowa nr 14 przy ul. Bartla, natomiast bloki przy ul. Szwed-Śniadowskiej od numeru 31 do 38 zostały pierwotnie przyłączone do rejonu Szkoły Podstawowej nr 97. Siedziba tej drugiej placówki mieści się przy ul. Judyma, a filia przy ul. Armii „Kraków”, a więc ponad dwa lub nawet trzy kilometry od miejsca zamieszkania dzieci - pisze radny dodając, iż Szkoła Podstawowa nr 14 funkcjonuje zaledwie od 1 września 2021 roku i już wkrótce po jej otwarciu okazało się, że jest zbyt mała, by zaspokoić potrzeby okolicznych uczniów. Już teraz przyjęcie dodatkowych uczniów do szkoły przy ulicy Bartla spowoduje najpewniej konieczność prowadzenia zajęć lekcyjnych na trzy zmiany. Mając na uwadze powyższe, radny Gibała zwraca się z apelem o podjęcie działań w celu umożliwienia dzieciom z Klin bezpiecznej i nieutrudnionej edukacji, a także prosi o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania: Czy istnieją plany rozbudowy Szkoły Podstawowej nr 14 oraz Szkoły Podstawowej nr 97? W jakiej lokalizacji możliwe jest stworzenie nowej szkoły podstawowej, do której mogłyby uczęszczać dzieci mieszkające na osiedlu Kliny Zacisze?

W drugiej interpelacji radny zwraca uwagę na wyposażenie kontrolera biletów, którzy korzystają głównie z dwóch rodzajów urządzeń – terminalu do kontroli biletów i sprawdzania ich ważności oraz terminalu płatniczego. Z uwagi na zużycie tego sprzętu jego stan techniczny jest niewystarczający do prowadzenia kontroli w sposób sprawny i prawidłowy. Baterie zainstalowane w urządzeniach nie pozwalają na pracę dłużej niż dwie godziny. Urządzenia często zawieszają się i wymagane jest ponowne ich uruchomienie, co w skrajnych przypadkach trwa nawet do 8 minut – znacząco wydłużając czas kontroli i zmniejszając jej skuteczność – pisze radny, dodając, iż terminal do kontroli biletów nie posiada funkcji terminala płatniczego, stąd konieczność noszenia dwóch urządzeń. Dodatkowo brak jest zsynchronizowania terminalu do kontroli biletów z systemem znajdującym się w pojeździe, stąd zachodzi konieczność każdorazowego poinformowania motorniczego lub kierowcy o rozpoczęciu kontroli, mimo że są techniczne możliwości, by przy zastosowaniu odpowiedniego sprzętu blokada kasowników odbywała się automatycznie. W związku z powyższym radny Gibała pyta: Czy planowana jest wymiana sprzętu służącego do prowadzenia kontroli biletów? Czy zgłaszane były problemy z funkcjonowaniem urządzeń do prowadzenia kontroli biletów? Jakiego rodzaju problemy podlegały zgłoszeniu?

 - Czy i jakie środki (dofinansowanie) przekazane były w 2022 roku i jakie są zaplanowane na 2023 rok dla klasztorów klauzurowych żeńskich? –pyta radny Marek Sobieraj w interpelacji.

pokaż metkę
Autor: Karolina Tomczyk
Osoba publikująca: Joanna Górska
Podmiot publikujący: Kancelaria Rady Miasta Krakowa
Data publikacji: 2023-01-30
Data aktualizacji: 2023-01-30
Powrót

Zobacz także

Znajdź