Komunikacja rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Zmiany w organizacji ruchu na ulicach Górnickiego i Siewnej

Od 2 lipca zmieniła się organizacja ruchu na ulicach Górnickiego oraz Siewnej. Wykonawca budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej wejdzie w kolejny etap robót drogowo-torowych. Utrudnienia potrwają przez kilka tygodni. W tym czasie swoje trasy zmieniły linie autobusowe nr 137, 267 i 287.

Fot. Zarząd Inwestycji Miejskich

Od 2 lipca zmieniła się organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Górnickiego i Pachońskiego oraz ulic Siewnej i Mackiewicza.

W przypadku pierwszego ze skrzyżowań, ulica Górnickiego przy skrzyżowaniu z Pachońskiego stała się jednokierunkowa – kierowcy nie mogą jechać w kierunku północnym. Z kolei jadąc ul. Górnickiego od północy, nie można pojechać na wprost. Konieczny jest skręt w lewo na ul. Pachońskiego. Po kilkudziesięciu metrach możliwa jest zawrotka na przeciwległy pas ruchu, którym kierowcy dojadą do skrzyżowania i dalej do ul. Górnickiego. Można też pojechać prosto ulicą Pachońskiego i dojechać do ul. Mackiewicza. Obowiązują ograniczenia prędkości do 30 km/h.

W przypadku drugiego z miejsc, na ulicy Siewnej, na odcinku od ul. Mackiewicza na północ wprowadzony został ruch jednokierunkowy (kierunek Dożynkowa). Ulica Pachońskiego nadal jest jednokierunkowa. Przypominamy, że na tym skrzyżowaniu pierwszeństwo ma kierunek Mackiewicza–Siewna. Tam również obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Na czas robót swoje trasy zmieniły linie autobusowe nr 137 (tylko w kierunku pętli „Nowy Kleparz”) oraz 267 i 287 (tylko w kierunku pętli „Krowodrza Górka”). Szczegóły na stronach internetowych Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie.


Warto wiedzieć, że budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej to obecnie największa samorządowa inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa. Trasa nowego tramwaju będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną aż 23 perony tramwajowe, a do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie ok. 600 miejsc postojowych na trzech parkingach P&R.

W ramach zadania budowanych jest aż siedem obiektów inżynierskich, które pozwolą na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta. Krakowski Szybki Tramwaj na Górkę Narodową to szereg rozwiązań proekologicznych. Ponad 60 proc. torowiska będzie zielona. W ramach projektu powstaje też nowy układ drogowy o charakterze osiedlowym

Budowa Krakowskiego szybkiego Tramwaju to także 6,3 km ścieżek rowerów i ciągów pieszo-rowerowych, ekrany akustyczne tam gdzie jest to konieczne dla zapewnienia komfortu mieszkańców,

Przypomnijmy, że podstawowym celem realizowanej przez Miasto inwestycji jest zapewnienie dogodnego połączenia tramwajowego dla tysięcy mieszkańców północy Krakowa, pozbawionych dotychczas takiego szybkiego środka transportu. Dojazd tramwajem do śródmieścia potrwa nieco ponad 20 minut. Nowy układ drogowy, który powstaje w ramach zadania uporządkuje ruch samochodowy w tej części Krakowa. Nie bez znaczenia są też nowe trasy rowerowe, szczególnie umożliwienie osobom podróżującym po Krakowie jednośladami na sprawy przejazd pod linią kolejową nr 95 oraz ulicą Opolską.

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2022-06-27
Data aktualizacji: 2022-07-25
Powrót

Zobacz także

Znajdź