Oszczędź sobie!

„Kto zgasił planetę?” – postapokaliptyczna wizja przyszłości
2025-07-01
Dzięki współpracy Urzędu Miasta Krakowa, Uniwersytetu Ekonomicznego oraz Akademii Sztuk Pięknych, w lipcu, w krakowskiej przestrzeni miejskiej, zagości kolejna, tym razem mroczna koncepcja kampanii edukacyjnej. Projekt skłania do refleksji, uwypuklając długofalowe, wyniszczające skutki kryzysu klimatycznego.

Prof. Łukasz Mamica: Tak mało trzeba, by oszczędzić pieniądze i… planetę
2025-05-26
Rozmowa z prof. dr. hab. Łukaszem Mamicą – ekonomistą i politologiem, prorektorem ds. współpracy i projektów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, kierownikiem Katedry Gospodarki Publicznej.

O oszczędzaniu energii z przymrużeniem oka
Komunikat archiwalny 2025-06-02
– Lej wodę tylko na egzaminie – zachęca Piotr Pryk, student Wydziału Form Przemysłowych ASP, autor trzeciej koncepcji przygotowanej w ramach kampanii „Oszczędź sobie!” prezentowanej w przestrzeni miejskiej w czerwcu. To przewrotne hasło, nawiązujące do znanego przysłowia idealnie wpasowuje się w założenia kampanii edukacyjnej, zachęcając do oszczędzania wody.

Studenci współpracują dla dobra środowiska i ochrony zasobów
Komunikat archiwalny 2025-05-09
Kampania społeczna „Oszczędź sobie” to przykład przedsięwzięcia, które pokazuje jak zaangażowani i proaktywni są studenci krakowskich uczelni wyższych. Prace nad kampanią, która swoją premierę miała 11 kwietnia, rozpoczęły się już w październiku. Przez wiele miesięcy studenci Akademii Sztuk Pięknych i Uniwersytetu Ekonomicznego wspólnie ze swoimi nauczycielami akademickimi i pomysłodawcami kampanii oraz miastem, nadawali kształt projektom, które aż do września będziemy oglądać na ulicach miasta.

Oszczędzaj planetę, czyli maj z kampanią „Oszczędź sobie!”
Komunikat archiwalny 2025-04-30
Wraz z początkiem maja wystartowała kolejna odsłona kampanii społecznej „Oszczędź sobie!”. To projekt, w którym Urząd Miasta Krakowa i dwie krakowskie uczelnie: Uniwersytet Ekonomiczny i Akademia Sztuk Pięknych wspólnie zachęcają krakowian do większej uważności przy codziennych czynnościach, dzięki czemu możemy realnie zmniejszyć zużycie wody i energii. Skorzystają planeta i nasz portfel.

„Oszczędź sobie!”, czyli nowa kampania społeczna
Komunikat archiwalny 2025-04-11
Urząd Miasta Krakowa, Uniwersytet Ekonomiczny i Akademia Sztuk Pięknych łączą siły, aby zachęcić mieszkańców do oszczędzania energii i wody. Sposobem na pokazanie korzyści wynikających z podjęcia takich działań jest rozpoczęta 11 kwietnia kampania społeczna „Oszczędź sobie!”. Towarzyszy jej wystawa prac studentów Wydziału Form Przemysłowych ASP, ukazujących różne sposoby na oszczędzanie energii.