Kraków ruszył z dużą, ogólnopolską kampanią „Kraków nieodkryty”, obejmującą działania promocyjne i brandingowe w polskich miastach, mediach oraz internecie. Kampanii towarzyszy program #zwiedzajKrakow, w którym miasto we współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami, zachęca do korzystania z bogatej oferty krakowskich firm.
Miasto, planując działania promocyjne mające na celu wsparcie gospodarki i kondycji lokalnych firm, koncentruje się na preferencjach Polaków. W badaniach przeprowadzonych na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej. Większość respondentów stwierdziła, że jeśli zdecyduje się na wyjazd poza swoje miejsce zamieszkania, to jako cel podróży wybierze tereny o charakterze wypoczynkowym. Wiodące miejsce zajęły rejony nadmorskie, pojezierza oraz góry. Dlatego Kraków wzmacnia swoją obecność na rynku krajowym – rusza z kampanią „Kraków nieodkryty” i wprowadza program #zwiedzajKrakow, motywujący turystów do przyjazdu do miasta i jednocześnie zachęcający mieszkańców do korzystania z bogatej oferty Krakowa.
– Kraków, jak wiele innych miast, stawia czoła skutkom bezprecedensowej sytuacji kryzysowej wywołanej przez pandemię. Zależy nam na możliwie szybkiej poprawie kondycji przedsiębiorstw działających w szeroko pojętym sektorze turystyki. Dlatego zapraszam krakowskich przedsiębiorców do współpracy i włączenia się do programu #zwiedzajKrakow. Naszym celem jest pobudzenie lokalnej gospodarki poprzez zachęcenie mieszkańców i turystów do korzystania z bogatej oferty krakowskich firm. Program zakłada wspólną partycypację instytucji publicznych i przedsiębiorców w oferowaniu pakietu usług rabatowych mieszkańcom Krakowa posiadającym Kartę Krakowską, Krakowską Kartę Rodziny N, Krakowską Kartę Rodzinną 3+ oraz turystom w ramach karty #zwiedzajKrakow. Zachęcam lokalnych przedsiębiorców do aktywnego udziału w programie i przygotowania zniżek – mówi Jacek Majchrowski, prezydent Krakowa.
Program #zwiedzajKrakow, umożliwiający korzystanie z 20-procentowych zniżek oferowanych przez partnerów programu, jest realizowany od 1 lipca do 31 października. Pierwszy etap naboru przedsiębiorców do programu trwał do 26 czerwca.
Program jest elementem dużej ogólnopolskiej kampanii promocyjnej pod hasłem „Kraków nieodkryty”. W ramach kampanii w największych miastach w Polsce pojawią się wielkoformatowe reklamy zapraszające do Krakowa. Miasto będzie obecne w programach telewizyjnych, kanałach podróżniczych i naukowych, radiowych oraz w prasie. Działania reklamowe będą również realizowane za pomocą nowoczesnych narzędzi marketingowych w internecie. Będziemy widoczni na smartfonach i w mediach społecznościowych. Ogólnopolskie rozgłośnie radiowe będą zachęcać do udziału w konkursach, w których nagrodami będą vouchery na bezpłatne zakwaterowanie w krakowskich hotelach o wysokim standardzie wraz z wyżywieniem i bezpłatnym dostępem do atrakcji turystycznych.
Koordynatorem programu #zwiedzajKrakow jest Wydział ds. Turystyki Urzędu Miasta Krakowa przy współpracy Wydziału Komunikacji Społecznej UMK, Krakowskiego Biura Festiwalowego, Małopolskiej Organizacji Turystycznej, Krakowskiej Izby Turystyki, Izby Przemysłowo-Handlowej w Krakowie, Krakowskiej Kongregacji Kupieckiej, Małopolskiej Izby Rzemiosła i Przedsiębiorczości, Małopolskiej Izby Hotelarstwa Gremium oraz Izby Gospodarczej RH plus.
Szczegółowe informacje dotyczące kampanii publikowane są na stronach internetowych krakow.pl i krakow.travel.