Kraków zyskuje popularność nie tylko w „realu”
2. miejsce wśród najbardziej interaktywnych, 3. w grupie najbardziej angażujących profili oraz 7. w kategorii największych stron miejskich – tak prezentuje się oficjalny profil Miasta Krakowa na społecznościowym portalu Facebook według badań FanPange Trends marzec 2016, cyklicznie realizowanych przez Sotrender.
Jeszcze kilka miesięcy temu facebookowy profil Kraków PL nie był w ogóle uwzględniany w tym zestawieniu, a od około pół roku notuje awanse o kilka pozycji z miesiąca na miesiąc. Obecnie strona posiada ponad 112 tysięcy fanów (stan na kwiecień).
W marcu 2016 roku profil Kraków PL zaangażował do skomentowania, udostępnienia lub polubienia posta ponad 1/3 swoich fanów (34%), znajdując się tym samym na ostatnim stopniu podium za Łodzią i Warszawą, jednak uwzględniając wartości procentowe był to drugi wynik w zestawieniu.
Kraków PL odnotował także wysoki wskaźnik interaktywności, czyli uwzględniający wszystkie aktywności w obrębie fanpage’a (zarówno po stronie administratorów jak i fanów), dzięki temu znalazł się na drugim miejscu za Łodzią, a wyprzedził Warszawę. Dodatkowo jeden z postów opublikowanych na stronie 20 marca 2016 roku znalazł się na liście najbardziej interaktywnych postów w marcu, a uzyskał 7057 polubień, 170 komentarzy i 1470 udostępnień.
Jedną z najczęściej powtarzanych mądrości przez specjalistów od marketingu internetowego można streścić w zdaniu, że: „jeśli dziś jakiejś marki nie ma w mediach społecznościowych, to prawie tak jakby w ogóle nie istniała.” Miasto Kraków na szczęście istnieje także w sieci i coraz wyraźniej zaznacza swoją pozycję, zarówno jako miejsce do odwiedzenia oraz internetową społeczność, do której można zajrzeć kilkoma kliknięciami myszki i warto to zrobić, by znaleźć coś ciekawego. Spora zasługa w tym aktywnych i świetnie współpracujących fanów, bez których ten pozytywny „szum informacyjny” o Krakowie w sieci nie byłby możliwy.
Jeśli chodzi o szczegóły badania w oparciu, o które powstał artykuł, to autorzy piszą o nim tak: „W raporcie są uwzględnianie strony znajdujące się na portalu Facebook, których grupę docelową oraz zaangażowanych stanowią głównie Polacy. Sotrender analizuje ponad 100 tys. polskich stron, z czego największe z nich poddawane są bardziej szczegółowej analizie. Dane dotyczące wszystkich aktywności na analizowanych stronach pobierane są za pomocą interfejsu programowania aplikacji (API) Facebook i podlegają jego ograniczeniom. Analizy i porównania prowadzone są łącznie oraz w podgrupach wyodrębnionych ze względu na branżę i tematykę przez Sotrender Research Team”.
Profile społecznościowe miasta:
- Facebook
- YouTube
- Twitter
- Instagram