Nasze Miasto rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Kraków jest gotowy na zimę

Służby miejskie od połowy października trwają w pełnej gotowości do walki z zimową aurą. Potwierdzono odbiór bazy wykonawców, sprawdzono sprzęt, przetestowano komunikację interwencyjną. Do akcji „Zima” do utrzymania dróg i chodników gotowe są 252 jednostki. W celu zapewnienia bezpieczeństwa na jezdniach i chodnikach zgromadzono 13 100 ton soli, 2 370 ton piasku, 112,5 ton chlorku wapnia i 10 metrów sześciennych solanki. Akcję koordynuje MPO Kraków.

Fot. Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania Sp. z o.o.

15 października wznowił pracę miejski komitet koordynacyjny do spraw zimy w Krakowie. Zasiadają w nim przedstawiciele wszystkich spółek i jednostek miejskich, które co roku zaangażowane są w zimowe utrzymanie miasta. Dyspozytorzy MPO całodobowo monitorują prognozy pogody, temperaturę powierzchni ulic w mieście, a każdy z pojazdów biorących udział w akcji „Zima” jest wyposażony w GPS. Monitoring miejski zapewnia podgląd głównych punktów komunikacyjnych i ulic.

 

Mieszkańcy mogą przysyłać zgłoszenia o oblodzeniu i opadach, konieczności odśnieżania ulic i chodników bezpośrednio do dyspozytorni akcji „Zima” mailowo (interwencje24h@mpo.krakow.pl) i telefonicznie (12 646 23 61) lub kontaktować się bezpośrednio ze spółkami i służbami odpowiedzialnymi w danym zakresie.

Jednostki zaangażowane w akcję „Zima”:

  • MPO – koordynacja akcji, oczyszczanie dróg i chodników ze śniegu, lodu i gołoledzi, monitoring stanu dróg i reagowanie na zgłoszenia mieszkańców, całodobowe dyżury dyspozytorów
  • MPWiK – utrzymanie sieci wodociągowej, usuwanie awarii sieci, całodobowe dyżury, reagowanie na zgłoszenia mieszkańców, aktualizacje i raporty uzupełniane na bieżąco na stronie internetowej
  • MPEC – utrzymanie sieci ciepłowniczej, usuwanie awarii, całodobowe dyżury, reagowanie na zgłoszenia mieszkańców, aktualizacje i raporty uzupełniane na bieżąco na stronie internetowej 
  • MPK – zapewnienie sprawności komunikacji miejskiej
  • ZDMK – utrzymanie i oczyszczanie torowisk tramwajowych, usuwanie awarii
  • Straż Miejska – utrzymanie porządku i kontrola, przyjmowanie zgłoszeń od mieszkańców
  • ZZM – utrzymanie terenów zielonych, chodników i ścieżek rowerowych w parkach i bulwarach wiślanych

Kontakty dla mieszkańców

  • MPO – całodobowe numery telefonów:

12 646 23 61

interwencje24h@mpo.krakow.pl

  • MPWiK – całodobowe telefony i na bieżąco aktualizowana strona internetowa:

994

12 424 23 03

12 422 92 05

800 130 060

wodociagi.krakow.pl

  • MPK – całodobowe numery telefonów:

19 150

12 254 13 00

  • MPEC – całodobowe telefony i na bieżąco aktualizowana strona internetowa:

993

12 644 18 72

www.mpec.krakow.pl

  • Straż Miejska – telefony alarmowe:

986

  • ZDMK – całodobowy telefon:

12 616 75 55

  • ZZM– telefon 12 201 02 42
pokaż metkę
Autor: KAMIL POPIELA
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2018-11-20
Data aktualizacji: 2019-03-05
Powrót

Zobacz także

Znajdź