Pierwsze ustalenia w sprawie hulajnóg elektrycznych
W środę, 16 października w Zarządzie Transportu Publicznego odbyło się spotkanie przedstawicieli miasta z operatorami hulajnóg elektrycznych.
Spotkanie było pokłosiem zalecenia prezydenta Krakowa, by ustalić ze wszystkimi przedsiębiorcami, którzy zajmują się wynajmem hulajnóg elektrycznych, zasady prowadzenia takiej działalności w mieście – tak, by je potem w przejrzysty sposób egzekwować. Głównym celem jest rozwiązanie problemu porzucania hulajnóg w dowolnym miejscu – na środku chodnika, ścieżki rowerowej czy nawet jezdni, co zagraża innym uczestnikom ruchu.
Podczas dyskusji wypracowano 4 cele, nad którymi będą wspólnie w kolejnych tygodniach pracowali przedstawiciele miasta i operatorów. Przedsiębiorcy zobowiązali się do zintensyfikowania działań porządkujących zaparkowane hulajnogi. Operatorzy nie będą prowadzić usług wynajmu w parku kulturowym, a dodatkowo zadeklarowali współpracę przy wypracowywaniu optymalnego modelu wypożyczania hulajnóg w Krakowie.
Zarówno operatorzy, jak i miasto apelują, aby mieszkańcy zgłaszali się najpierw do operatora w celu zgłoszenia źle zaparkowanej hulajnogi, a w dalszej kolejności do służb miejskich.
W spotkaniu wzięli udział: Robert Piaskowski – pełnomocnik prezydenta ds. kultury, Łukasz Franek – dyrektor Zarządu Transportu Publicznego, Łukasz Gryga – dyrektor Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu oraz przedstawiciele Zarządu Dróg Miasta Krakowa i operatorów hulajnóg elektrycznych.