Kultura rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Nadchodzi czas muzeów

Promocja szlaków muzeów istniejących na terenie Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego oraz rozwój turystyki kulturowej i biznesowej w Krakowie to główne cele projektu pod nazwą „Produkt muzealny w wybranych miastach świata – promocja szlaków muzeów w Europie” realizowanego obecnie przez Urząd Miasta Krakowa.

„Obserwowane trendy rozwoju turystyki na świecie wskazują na wzrost zainteresowania turystyką miejską, zwłaszcza turystyką kulturową, stąd pomysł na nasz projekt i promocję szlaków muzeów” – powiedziała Katarzyna Gądek, Dyrektor Biura Marketingu Turystycznego Urzędu Miasta Krakowa.

Projekt „Produkt muzealny w wybranych miastach świata – promocja szlaków muzeów w Europie” dofinansowany ze środków Unii Europejskiej jest realizowany od stycznia 2010 roku. Jego kulminacją będzie międzynarodowa konferencja „Czas muzeów – spotkaj żywą historię”, która odbędzie się w dniach 16-18 września 2010 roku.

W konferencji udział wezmą m.in. przedstawiciele The World Tourism Organisation (UNWTO/OMT), European Cities Marketing oraz europejskich miast. Uczestnicy konferencji będą mogli zapoznać się z ofertą krakowskich muzeów w teorii i praktyce. Podczas spotkania odbędą się obrady panelowe oraz warsztaty branżowe z udziałem touroperatorów, planistów spotkań, przedstawicieli muzeów i profesjonalnych organizatorów kongresów, poświęcone sposobom prezentowania i promocji zbiorów muzealnych na przykładzie Krakowa oraz miast uczestniczących w konferencji. Przedstawiona zostanie oferta muzeów w zakresie turystyki biznesowej. Goście poznają także projekt nowego muzeum z nowoczesną multimedialną ekspozycją, znajdującego się pod płytą Rynku Głównego.

Udział w konferencji jest bezpłatny. Organizator zapewnia noclegi i wyżywienie oraz promocyjne ceny biletów lotniczych. Osoby, które chcą wziąć udział w konferencji mogą zgłaszać się do 31 lipca za pośrednictwem strony internetowej www.museums.krakow.travel.

Wszystkie przedsięwzięcia realizowane w ramach projektu „Produkt muzealny w wybranych miastach świata – promocja szlaków muzeów w Europie” mają na celu prezentację walorów szlaków muzeów krakowskich w szerszym kontekście atrakcyjności turystycznej regionu a także udzielenie podmiotom działającym na rynku usług turystycznych i kształtującym trendy w turystyce światowej wyczerpujących informacji na temat potencjału szlaków muzeów w zakresie turystyki kulturowej i biznesowej.

„W ramach projektu opracowaliśmy materiały promocyjne, przygotowaliśmy także prezentacje, które odbyły się w dziesięciu miastach europejskich” – poinformowała Beata Paliś z Biura Marketingu Turystycznego Urzędu Miasta Krakowa, koordynator projektu. Prezentacje odbyły się w Paryżu, Bratysławie, Londynie, Berlinie, Wiedniu, Turynie, Sztokholmie, Brukseli, Kordobie i Pradze. Ich celem było m.in. zaproszenie przedstawicieli branży turystycznej i dziennikarzy do uczestnictwa we wrześniowej konferencji w Krakowie.

Przygotowano foldery prezentujące ofertę muzeów - sześć tematycznych szlaków: „Hity Krakowskich Muzeów”, „Sztuka Młodej Polski”, „Szlak Nauki i Wiedzy”, „Szlak Kultury Żydowskiej”, „Życie Dawniej”, „Zamki w Małopolsce”, a także folder „Muzea – Oferta spotkań”, broszurę informującą o projekcie oraz mapę muzeów (w wersji papierowej i elektronicznej). Uruchomiona została strona internetowa projektu www.museums.krakow.travel.

W sierpniu rozpocznie się kampania reklamowa szlaków krakowskich muzeów w mediach zagranicznych. Swoim zasięgiem kampania obejmie Austrię, Belgię, Czechy, Francję, Hiszpanię, Niemcy, Słowację, Szwecję i Wielką Brytanię. W kampanii zostaną wykorzystane media zajmujące się turystyką miejską, kulturową i biznesową, prasa life style oraz wiodące branżowe portale turystyczne, portale społecznościowe, w tym dla hobbystów zainteresowanych kulturą, dziedzictwem kulturowym, historią krajów i muzeami. Kampania trwać będzie do końca września. Za planowanie i zakup mediów odpowiedzialny jest Dom Mediowy BrandConnection.

Projekt „Produkt muzealny w wybranych miastach świata – promocja szlaków muzeów w Europie” realizowany przez Urząd Miasta Krakowa otrzymał dofinansowanie, w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007–2013 (MRPO) w wysokości 1 040 250 zł,  646 750 zł to wkład własny Urzędu Miasta Krakowa (całkowity koszt projektu to 1 687 000 zł).

W projekcie bierze udział  ponad 20 muzeów nie tylko z Krakowa, ale także z Wieliczki, Niepołomic i Pieskowej Skały. Patronat honorowy nad projektem objęli: Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Minister Kultury Dziedzictwa Narodowego, Minister Sportu i Turystyki oraz Światowa Organizacja Turystyki (UNWTO/OMT).

Patronat medialny nad wrześniowa konferencją „Czas muzeów – spotkaj żywą historię” do tej pory objęli: TVP Kraków, Gazeta Antykwaryczna Sztuka.pl, Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych (INMA), MICE Poland, Dwutygodnik Miejski KRAKÓW.PL oraz Portal Magiczny Kraków (www.krakow.pl). (KF/PW)

pokaż metkę
Osoba publikująca: OLGA SOLARZ - Redakcja MPI
Podmiot publikujący: Kancelaria Prezydenta
Data publikacji: 10-07-23
Data aktualizacji: 2010-07-23
Powrót

Zobacz także

Znajdź