Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Zielone światło dla Trasy Łagiewnickiej [WIDEO]

Rada Miasta Krakowa podjęła uchwałę o utworzeniu przez Miasto spółki, która zajmie się budową Trasy Łagiewnickiej, czyli pierwszego z planowanych nowych odcinków III obwodnicy miasta. To inwestycja kluczowa dla usprawnienia ruchu między dzielnicami Krakowa szczególnie w zachodniej części miasta, w tym dla rozładowania korków na Alejach Trzech Wieszczów. 

Trasa Łagiewnicka to prawie czterokilometrowy odcinek od pętli w Kurdwanowie do węzła Ruczaj (okolice ul. Grota-Roweckiego). Koszt inwestycji to ponad 1 mld 200 mln zł. Budową tej trasy zajmie się gminna spółka celowa. Korzyść z takiego rozwiązania to przede wszystkim szansa na szybsze wykonanie zadania. – Spółka będzie się starać o dofinansowanie ze środków unijnych (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020), kredyt bankowy oraz środki Polskich Inwestycji Rozwojowych S.A. – wyjaśnił Tadeusz Trzmiel, Zastępca Prezydenta Krakowa. – Umowę z PIR chcemy podpisać do końca czerwca - zaznaczył.

Kolejnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu, który wyłoni wykonawcę trasy w formule „zaprojektuj i zbuduj”, a następnie do końca roku miasto ma czas na złożenie wniosku aplikacyjnego o środki unijne na budowę linii tramwajowej.

- Na etapie przygotowywania szczegółowych projektów technicznych Trasy Łagiewnickiej będziemy mieli jeszcze możliwość uwzględnienia niektórych postulatów mieszkańców, dotyczących ostatecznego kształtu tej trasy – zapewnił Tadeusz Trzmiel. – Obecnie jesteśmy też na etapie konsultacji związanych z przygotowaniem kolejnych odcinków III obwodnicy, czyli tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej - dodał.

Budowa III obwodnicy Krakowa to nie tylko usprawnienie ruchu międzydzielnicowego, ale też odciążenie komunikacyjne centrum miasta, poprawienie płynności ruchu, a co za tym idzie zmniejszenie szkodliwych emisji do środowiska.

- Planując układ komunikacyjny Krakowa myślimy przede wszystkim o przyszłości. Opieramy się na różnego rodzaju studiach i analizach, które pokazują, jak w perspektywie kilkudziesięciu lat będzie wyglądał ruch samochodowy w mieście i wokół Krakowa – podkreślił Tadeusz Trzmiel.

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Data publikacji: 2016-02-17
Data aktualizacji: 2016-02-18
Powrót

Zobacz także

Znajdź