Komunikacja rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Pięciu oferentów chce dostarczyć małe autobusy do Krakowa

Krakowskie MPK otworzyło w piątek, 20 marca oferty na dostawę trzech autobusów midi oraz dwóch autobusów mini wyposażonych w silniki spełniające poziom emisji spalin Euro 6.

Fot. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie

Oferty wysłało pięciu dostawców:

  • AUTOMET GROUP Sp. z o. o. Spółka Komandytowa (dostawa dwóch autobusów typu mini Mercedes Benz/AUTOMET 906CA50C SPRINTER City – cena 1.198.000,00 zł netto)
  • MMI Sp. z o. o., (dostawa dwóch autobusów typu mini Karsan M2 HDV JEST+ - cena 812.000,00 zł netto)
  • Solaris Bus & Coach S.A. (dostawa trzech autobusów typu midi Urbino 8.9 EL – cena 3.387.000,00 zł netto)
  • Autosan sp. z o. o., (dostawa trzech autobusów typu midi Autosan M12 LF Sancity 9EL – cena 2.874.000,00 zł netto)
  • Busimport PL sp. z o. o., (dostawa trzech autobusów typu midi ISUZU Citibus – cena 2.993.460,00 zł netto)

MPK SA będzie teraz sprawdzać przesłane oferty. W ocenie ofert będzie brana pod uwagę nie tylko cena, ale także kwestie techniczne.

Warto przypomnieć, że trzy autobusy midi mogą mieć długość od 8,5 do 9,6 m. W środku powinno być łącznie dostępnych co najmniej 60 miejsc dla pasażerów, w tym minimum 15 miejsc siedzących. Z kolei dwa autobusy midi mogą mieć długość od 5,8 do 7,5 metra. W środku ma być miejsce dla co najmniej 20 pasażerów, w tym minimum osiem miejsc siedzących.

Autobusy będą niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację oraz porty USB umożliwiające ładowanie baterii telefonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych. Wewnątrz autobusów będą także zamontowane poduszki naścienne umożliwiające oparcie osób stojących. Podłoga w autobusach ma być pokryta gładką wykładziną z materiału antypoślizgowego. W komorze silnika będzie zamontowany automatyczny system gaśniczy.

Dla osób poruszających się na wózkach będzie specjalnie wydzielone miejsce wewnątrz pojazdów oraz rozkładana platforma przy drzwiach. Dla wszystkich osób z ograniczoną mobilnością przy drugich drzwiach zostanie także zamontowany specjalny przycisk. Jego wciśnięcie będzie dezaktywować funkcję automatycznego zamykania drzwi. Będzie mógł to zrobić dopiero kierowca po upewnieniu się, że pasażer bezpiecznie wsiadł do autobusu.

Dostawca nowych autobusów będzie miał siedem miesięcy od dnia podpisania umowy na realizację zamówienia.

pokaż metkę
Autor: Kamil Popiela
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2020-03-20
Data aktualizacji: 2020-03-23
Powrót

Zobacz także

Znajdź