Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Krakowska Tarcza dla Mobilności

Jako miasto dbamy o to, by po Krakowie mogło się sprawnie poruszać jak najwięcej osób, w szczególności do centrum. Dlatego chcemy silniej wesprzeć pieszych i rowerzystów, tak, aby w komunikacji zbiorowej i Strefie Płatnego Parkowania było więcej miejsca. Większa liczba osób w centrum to również większa szansa na odbicie się przedsiębiorców po zamrożeniu gospodarki.

Fot. Magiczny Kraków

Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta Krakowa i Zarząd Transportu Publicznego oszacowały, że ruch drogowy zmalał w drugiej połowie marca, w zależności od ulicy, nawet o 70 proc., a liczba pasażerów komunikacji miejskiej spadła o 80–90 proc. Jednocześnie uwidocznił się efekt powolnego, stopniowego odmrażania gospodarki – na ulicach miasta wzrosła liczba mieszkańców.

Stoimy przed wyzwaniem najbliższych tygodni, w jaki sposób zapewnić bezpieczne przemieszczanie się do pracy czy na zakupy, z zachowaniem zalecanego dystansu społecznego. Coraz częściej słychać głosy, że ciężko znaleźć wolne miejsce do parkowania, a limity pasażerów w komunikacji miejskiej, narzucone przez rząd, powodują, że nie możemy zorganizować przewozów na takim poziomie, jaki byłby oczekiwany.

Czas na działanie, dlatego przedstawiamy projekty rozwiązań przeznaczonych dla rowerzystów i pieszych, które uzupełniają istniejącą sieć infrastruktury i pomogą w najbliższych miesiącach bezpiecznie przemieszczać się po mieście.

Na początek wprowadzimy około siedmiu km tymczasowych dróg dla rowerów na pasach ruchu dla samochodów, które ze względu na mniejsze natężenie ruchu są obecnie niepotrzebne. Przyspieszymy również planowane zmiany w organizacji ruchu, które wyznaczają pasy rowerowe. Poszerzymy zbyt wąskie chodniki, na których nie ma możliwości zachowania zalecanych odstępów między pieszymi. Wdrożymy sektorową organizację ruchu w śródmieściu, która umożliwia dojazd samochodem pod każdy dom, sklep czy restaurację, ale ogranicza skracanie drogi przez centrum, generując dodatkowy ruch na wąskich uliczkach.

Projekty będą wdrażane sukcesywnie – prace zaczną się za tydzień, a ekipy wykonujące nowe oznakowanie przez kilka następnych tygodni będą pracować na kolejnych ulicach.

pokaż metkę
Osoba publikująca: MIROSŁAW PALUCHOWSKI
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2020-04-23
Data aktualizacji: 2020-04-24
Powrót

Zobacz także

Znajdź