Powstają kolejne udogodnienia dla rowerzystów
W ramach Krakowskiej Tarczy dla Mobilności Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie wprowadza siedem kilometrów dróg dla rowerów. Działania te wpisują się w politykę miasta, która jest ukierunkowana na udogodnienia dla pieszych, rowerzystów oraz pasażerów transportu zbiorowego.
![](http://plikimpi.krakow.pl//zalacznik/361302/4.png)
Dzięki temu rozwiązaniu między innymi na ul. Księcia Józefa można jechać po buspasie rowerem, na Moście Grunwaldzkim jeden pas dla samochodów zostanie wyznaczony na drogę dwukierunkową dla rowerów, a na ulicach Młyńskiej i Pilotów zostanie wyznaczony pas dla rowerów.
Obecnie i w najbliższych tygodniach wprowadzane są następujące zmiany:
- na ul. Dietla: obejmują tylko odcinek z wyłączeniem terenu prac remontowych przy skrzyżowaniu z ul. Krakowską. Od ronda Grunwaldzkiego do św. Stanisława oraz okolice Starowiślnej, Wielopole do ul. Grzegórzeckiej
- na ul. Grzegórzeckiej: dwukierunkowa droga rowerowa po południowej stronie. Ruch samochodowy w stronę ronda Grzegórzeckiego po torowisku. Po północnej stronie poszerzenie ciągów pieszych w newralgicznych miejscach
- na ul. św. Gertrudy – Westerplatte: dwukierunkowa droga rowerowa od strony plant, na całej długości. Od ul. Dominikańskiej do Lubicz jeden kierunek po stronie wschodniej w kierunku Dworca. Na pozostałym odcinku dwukierunkowy, ale kierunek przeciwny po torowisku. Ponadto wprowadzona zostanie strefa zamieszkania w okolicach Wawelu od ul. Straszewskiego do Gertrudy, co oznacza, że piesi będą mogli chodzić całą szerokością jezdni
- na ul. Nowohuckiej: na odcinku mostu – dwukierunkowa droga dla rowerów zamiast pasa ruchu po północnej stronie jako połączenie istniejącej infrastruktury po obu stronach mostu
- na ul. Księcia Józef: ruch rowerzystów na jezdni z wykorzystaniem pasa dla autobusów
- na ul. Pilotów: pasy rowerowe na odcinku: ul. Kielecka–rondo Młyńskie w obu kierunkach
- na ul. Ofiar Dąbia: pasy rowerowe od al. Pokoju do Nowohuckiej w obu kierunkach
- na ul. Mogilskiej parkowanie będzie możliwe na prawym pasie ruchu w kierunku Nowej Huty a w kierunku centrum droga dla rowerów na jezdni przez co uwalniamy chodniki. Na odcinku gdzie jest najwęziej i najbardziej intensywna zabudowa i najwęższe chodniki (od ul. Kieleckiej do zawrotki w rejonie linii kolejowej).