Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Pomoc dla seniorów wznowiona – uważajmy na oszustów!

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej wznowił usługę „Zakupy dla seniora”. Zaangażowani w tę inicjatywę pracownicy MOPS oraz wolontariusze posiadają imienne identyfikatory, za pomoc nie pobierają opłat, a seniorzy mają możliwość weryfikacji tożsamości pracownika lub wolontariusza pod specjalnym numerem telefonu.

Fot. Matthias Zomer / pexels

Solidarnościowy Korpus Wsparcia Seniorów

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie informuje, że dostarczanie zakupów zgłoszonych poprzez rządową infolinię w ramach „Solidarnościowego Korpusu Wsparcia Seniorów” rozpocznie się po otrzymaniu wytycznych dotyczących realizacji programu.

Kiedy korzystać z usługi „Zakupy dla seniora”

Wszystkich seniorów, którzy chcą skorzystać z usługi „Zakupy dla Seniora”, która dedykowana jest mieszkańcom Krakowa w wieku powyżej 60. roku życia prosimy o bezpośredni kontakt pod numerem telefonu +48 695 802 255 w terminie od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-13.00. Zakupy będą dostarczane w następnym dniu roboczym po zgłoszeniu.

Podczas rozmowy z pracownikiem MOPS należy podać swoje imię, nazwisko, adres i numer telefonu. Ponadto osoba, która zgłasza chęć skorzystania z tej usługi, zostanie poproszona o podanie numeru PESEL – w celu weryfikacji wieku oraz braku możliwości zaopatrzenia w zakupy przez innych członków rodziny.

Koszt zakupu niezbędnych artykułów pokrywa zainteresowany.

 

W ramach usługi pracownicy i wolontariusze MOPS robią zakupy składające się z podstawowych artykułów spożywczych, środków czystości i higienicznych w ilościach niezbędnych do samodzielnego funkcjonowania w wybranym hipermarkecie posiadającym szeroki asortyment artykułów.

Podstawowe zakupy do 100 zł, bez opłat za ich zrobienie

Ze względu na ograniczone możliwości transportowe MOPS apeluje, aby z tej usługi korzystały wyłącznie osoby, które pozostają w swoich domach i nie mogą liczyć na pomoc w zakupach ze strony rodziny, sąsiadów czy znajomych.

W celu dotarcia z usługą do jak największej liczby osób, kwota zgłaszanych zakupów nie powinna przekraczać 100 zł. Osoba potrzebująca pomocy może zgłosić konieczność zrobienia zakupów raz w tygodniu. Przypominamy, że koszt zakupów pokrywa zainteresowany.

Uwaga na oszustów!

W związku z informacjami o możliwości wykorzystywania przez oszustów aktualnej sytuacji związanej z epidemią apelujemy o zachowanie ostrożności.

Wszyscy pracownicy i wolontariusze MOPS dostarczający zakupy, posiłki lub udzielający innej niezbędnej pomocy krakowskim seniorom, posiadają umieszczone w widocznym miejscu imienne identyfikatory pracownika lub wolontariusza.

Przypominamy również, że pracownicy i wolontariusze MOPS nie pobierają żadnych dodatkowych opłat związanych z dostarczeniem zakupów lub posiłków.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, każdy senior ma możliwość weryfikacji tożsamości pracownika lub wolontariusza Ośrodka – wystarczy zadzwonić pod numer telefonu: 12 616 54 08.

Dodatkowe informacje o pomocy miasta, którą mieszkańcy mogą uzyskać w związku z koronawirusem są dostępne tutaj.

pokaż metkę
Autor: ANNA LATOCHA
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2020-10-20
Data aktualizacji: 2020-11-01
Powrót

Zobacz także

Znajdź