Przebito ostatni tunel w ramach Trasy Łagiewnickiej
We wtorek, 19 stycznia przebito ostatni tunel w ramach budowanej Trasy Łagiewnickiej. Chodzi o obiekt w rejonie ulicy Turonia.
– Około 60 proc. budowanej przez nas trasy będzie biegło w tunelach. Łącznie powstanie sześć tuneli drogowych i jeden tramwajowy. Dzięki temu zminimalizujemy oddziaływanie ruchu ulicznego i tramwajowego na otoczenie. Już realizacja tego fragmentu trzeciej obwodnicy spowoduje odciążenie skrzyżowań w Łagiewnikach oraz ronda Matecznego. Planowana kontynuacja budowy trzeciej obwodnicy spowoduje odciążenie zachodniej części centrum Krakowa – mówi Krzysztof Migdał, inżynier kontraktu z Trasy Łagiewnickiej SA.
W ramach Trasy Łagiewnickiej powstaje kilka tuneli:
- pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta – ok. 200 metrów
- w rejonie Białych Mórz, między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II – tunel drogowy i biegnący obok niego tunel tramwajowy będą miały po ponad 600 metrów każdy
- pod ul. Zakopiańską – ok. 60 metrów
- od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów – ponad 500 metrów
- pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i ul. 8 Pułku Ułanów – ok. 22 metrów
- pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj – ok. 350 metrów. Ziemia z wnętrza tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej (planowana jest na lata 2024-2027).
Co ważne, inwestycja w znacznej części prowadzona jest w tunelach, co wiąże się z wieloma wyzwaniami inżynieryjnymi. Trasa Łagiewnicka ma długość 3,5 km a w jej przebiegu powstaje ok. 2 km tuneli drogowych i 700-metrowy tunel tramwajowy.