Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Miasto gotowe na powrót zimy

Zima powróciła, i to z przytupem. Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej przewiduje dalsze opady śniegu, a temperatura może spaść nawet poniżej -10 stopni Celsjusza.

Fot. Bogusław Świerzowski / krakow.pl

W gotowości są wszystkie jednostki MPO Kraków i wszystkie służby miejskie biorące udział w akcji „Zima”. Dyrektorzy szkół zostali poinformowani o tym, by zadbać o odśnieżanie, tak aby wszystkie dzieci mogły dotrzeć na lekcje. Kierowców prosimy o ostrożność i jazdę na zimowych lub całorocznych oponach.

Sprzęt pracujący przy zimowym utrzymaniu dróg i chodników

  • solarki – 67 jednostek
  • jednostki do zimowego utrzymania chodników – 39 jednostek
  • zespoły do utrzymania zimowego obiektów inżynierskich – 37 jednostek
  • zespoły do wywozu śniegu – 9 jednostek
  • jednostki do zimowego utrzymania ulic – 58 jednostek
  • zespoły do utrzymania terenów wewnątrz-osiedlowych – 36 jednostek
  • zespoły do utrzymania miejsc postojowych – 6 jednostek

Razem: 252 jednostki.

Mieszkańcy mogą przysyłać zgłoszenia o oblodzeniu i opadach, konieczności odśnieżania ulic i chodników bezpośrednio do dyspozytorni akcji „Zima” mailowo (interwencje24h@mpo.krakow.pl) i telefonicznie (12 646 23 61) lub kontaktować się bezpośrednio ze spółkami i służbami odpowiedzialnymi w danym zakresie.

Jednostki zaangażowane w akcję „Zima”:

  • MPEC – utrzymanie sieci ciepłowniczej, usuwanie awarii, całodobowe dyżury, reagowanie na zgłoszenia mieszkańców, aktualizacje i raporty uzupełniane na bieżąco na stronie internetowej 
  • MPK – zapewnienie sprawności komunikacji miejskiej
  • MPO – koordynacja akcji, oczyszczanie dróg i chodników ze śniegu, lodu i gołoledzi, monitoring stanu dróg i reagowanie na zgłoszenia mieszkańców, całodobowe dyżury dyspozytorów
  • MPWiK – utrzymanie sieci wodociągowej, usuwanie awarii sieci, całodobowe dyżury, reagowanie na zgłoszenia mieszkańców, aktualizacje i raporty uzupełniane na bieżąco na stronie internetowej
  • Straż miejska – utrzymanie porządku i kontrola, przyjmowanie zgłoszeń od mieszkańców
  • ZDMK – utrzymanie i oczyszczanie torowisk tramwajowych, usuwanie awarii
  • ZZM – utrzymanie terenów zielonych, chodników i ścieżek rowerowych w parkach i bulwarach wiślanych

Kontakty dla mieszkańców:

  1. MPEC – całodobowe telefony i na bieżąco aktualizowana strona internetowa: 993, 12 644 18 72, mpec.krakow.pl
  2. MPK – całodobowe numery telefonów: 19 150, 12 254 13 00
  3. MPO – całodobowe numery telefonów: 12 646 23 61, e-mail: interwencje24h@mpo.krakow.pl
  4. MPWiK – całodobowe telefony i na bieżąco aktualizowana strona internetowa: 994, 12 424 23 03, 12 422 92 05, 800 130 060, wodociagi.krakow.pl
  5. Straż miejska – telefony alarmowe: 986
  6. ZDMK – całodobowy telefon: 12 616 75 55
  7. ZZM 12 201 02 42
pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2021-02-05
Data aktualizacji: 2021-02-11
Powrót

Zobacz także

Znajdź