Komunikacja rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Kto zajmie się wyliczeniem najkorzystniejszej taryfy biletowej?

Czechy, Estonia, Francja, Holandia, Wielka Brytania i Włochy – firmy z tych państw interesują się komunikacją miejską w Krakowie. Zarząd Transportu Publicznego zakończył przyjmowanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na wdrożenie taryfy MTT (Mass Transit Transaction)/PaYG (Pay as You Go) w transporcie zbiorowym w naszym mieście.

Fot. Bogusław Świerzowski / krakow.pl

Wpłynęło aż 14 wniosków o dopuszczenie do udziału w dalszych pracach od:

  • ASEC SA (Polska)
  • Cubic Transportation Systems Limited (Wielka Brytania)
  • Flowbird SAS (Francja)
  • GMV Innovating Solutions Sp. z o.o. (Polska)
  • konsorcjum Asseco Data Systems SA (Polska) i Mikroelektronika, spol. s r.o. (Czechy)
  • konsorcjum Atos Polska SA i R&G Plus Sp. z o.o. (Polska)
  • konsorcjum Hitachi Europe Limited (Wielka Brytania), reprezentowany przez oddział w Polsce i Hitachi Rail STS S.p. (Włochy)
  • konsorcjum Thales Polska sp. z o.o. (Polska) i Revenue Collection Systems France SAS (Francja)
  • konsorcjum Vayapay Besloten Vennootschap met beperkte aansprakelijkheid B.V. i Ximedes Besloten Vennootschap met beperkte aansprakelijkheid B.V. (Holandia)
  • Mennica Polska SA (Polska)
  • Mera – Serwis SGL Sp. z o.o. SKA (Polska)
  • Pixel Sp. z o.o. (Polska)
  • Ridango AS (Estonia)
  • Trapeze Poland Sp. z o.o. (Polska)

Teraz zadaniem miejskiej jednostki jest ocenienie formalne zgłoszeń i przystąpienie do rozpoczęcia dialogu, który pokaże ostateczny kształt przyszłego systemu.

Przypomnijmy, system taryfowy oparty o technologię MTT/PaYG, będzie pozwalał pasażerom opłacać bilety Komunikacji Miejskiej w Krakowie z wykorzystaniem bezstykowych kart płatniczych oraz telefonów czy zegarków z NFC. Takie rozwiązanie taryfowe można spotkać np. w Londynie, a w uproszczonej wersji w Polsce m.in. we Wrocławiu, Lublinie, Tychach.

Dodatkowo, system, który chcemy wprowadzić do krakowskich autobusów i tramwajów będzie obliczał za pasażera najkorzystniejszą dla niego taryfę przejazdową. Oznacza to, że pasażer, który korzysta sporadycznie z Komunikacji Miejskiej w Krakowie niekoniecznie musi kupować z każdym przejazdem bilet do kasowania, ponieważ system pod koniec dnia może obliczyć za niego korzystniejszą ofertę np. zamiast kilku biletów jednorazowych jeden bilet dzienny. Będzie to działało również dla pasażerów, którzy częściej podróżują Komunikacją Miejską np. kilka razy w tygodniu. Wtedy system zsumuje te wszystkie dni w wybranym przedziale czasowym i automatycznie naliczy miesięczny bilet o czym poinformuje pasażera, że od tej chwili do końca miesiąca jego przejazdy nie będą generowały kosztów. System będzie oparty na podstawie przybliżania swojego nośnika, na którym użytkownik ma zapisaną kartę płatniczą do specjalnego urządzenia podczas wejścia jak i wyjścia z komunikacji miejskiej.

pokaż metkę
Autor: Kamil Popiela
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2022-02-14
Data aktualizacji: 2022-02-17
Powrót

Zobacz także

Znajdź