Komunikacja rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Ochrona środowiska priorytetem na budowie tramwaju do Mistrzejowic

Od samego początku dla inwestycji związanej z budową linii do Mistrzejowic priorytetem jest ochrona środowiska. Aby jeszcze bardziej zadbać o ten aspekt, władze miasta zwróciły się do partnera prywatnego o ponowne przeanalizowanie założeń technicznych ochrony akustycznej wynikających z wydanej decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych.

Fot. Zarząd Dróg Miasta Krakowa

Celem ponownej analizy miało być znalezienie sposobu na ograniczenie projektowanej liczby ekranów akustycznych, co miało przełożyć się na mniejszą ingerencję w istniejącą zieleń, ograniczenie ruchu pojazdów. Dane z analizy potwierdziły, że zachowanie przekroju 1×1 w rejonie ul. Meissnera (tak jak obecnie) obniży poziom hałasu i pozwoli osiągnąć rezultaty, których oczekują mieszkańcy.

19 maja podpisany został dokument, który umożliwił w przeciągu kilkunastu tygodni podpisanie aneksu do umowy. Znalazły się w nim zapisy, dzięki którym projektant uwzględnił m.in. mniejszą liczbę ekranów akustycznych.

– Inwestycja ma być w sposób maksymalny ekologiczna, przyjazna dla środowiska, a przede wszystkim dla mieszkańców. Projektowane rozwiązania ograniczą ruch pojazdów. Wsłuchujemy się w głos krakowian i wyciągamy wnioski – podkreśla Marcin Hanczakowski, dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Nowa organizacja ruchu w stosunku do tej która była planowana, spowoduje zmniejszenie ruchu oraz zmianę jego struktury.

 

Główne zmiany w rozwiązaniu projektowym to:

  • Przyjęcie przekroju poprzecznego ulicy zgodnego z obecną stałą organizacją ruchu tj. 2×1 plus pasy postojowe. Zaprojektowany obecnie chodnik służący do obsługi miejsc postojowych zostanie przeznaczony na teren zielony
  • Uwzględnienie zastosowania przez przewoźnika nowoczesnego taboru tramwajowego oraz monitorowanie stanu technicznego wózków taboru tramwajowego
  • Uwzględnienie ograniczenia w ruchu dla pojazdów ciężkich oraz wprowadzenie floty autobusowej – elektrycznej
  • Uwzględnienie w miejscach szczególnie narażonych na zwiększony poziom hałasu zmiany nawierzchni – na nawierzchnię o podwyższonych parametrach wygłuszających hałas.

Dopiero po uwzględnieniu tych zmian w dokumentacji projektowej będzie można odpowiedzialnie wskazać ostateczną liczbę ekranów akustycznych. Przestrzeń ta potencjalnie w przyszłości będzie mogła być wykorzystana pod nasadzenia drzew i krzewów.

pokaż metkę
Autor: Kamil Popiela
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2022-05-19
Data aktualizacji: 2022-06-24
Powrót

Zobacz także

Znajdź