Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Przed przebudową kolejnego odcinka ul. Królowej Jadwigi trwają spotkania z mieszkańcami

Niebawem rozpocznie się modernizacja ul. Królowej Jadwigi na odcinku od ul. Jesionowej do ul. Robla. Przed rozpoczęciem prac zaplanowany został cykl spotkań informacyjnych. 13 września odbyło się kolejne spotkanie z mieszkańcami.

Zarząd Dróg Miasta Krakowa
Fot. Zarząd Dróg Miasta Krakowa

Zadanie obejmie przebudowę infrastruktury podziemnej: kanalizacji sanitarnej, a także sieci wodociągowej. Wybudowana zostanie kanalizacja opadowa wraz z przykanalikami i studzienkami. Realizowane będą też prace związane z pozostałymi sieciami: energetyczną, teletechniczną i gazową. Powstaną obustronne chodniki, oświetlenie oraz nowa nawierzchnia. Zyskają ją również wloty do ul. Królowej Jadwigi na ulicach: 28 Lipca 1943, Podłącze, Korbutowej, Koło Strzelnicy, Pod Sikornikiem, Czeremchowej.

Wstępne założenia dotyczące zmian w organizacji ruchu:

  • zamknięcie odcinka od ul. Robla do ul. 28 Lipca 1943
  • dojazd do posesji zostanie zachowany
  • ruch wahadłowy na odcinku od ul. Jesionowej do ul. 28 Lipca 1943 (w trakcie prac bitumicznych – zamknięcie)
  • zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej – szczegóły pojawią się na stronie internetowej ztp.krakow.pl
  • ruch jednokierunkowy na ulicach: Na Błonie (od ul. Zarzecze do ul. Hamernia), Borowego, Pększyca-Grudzińskiego, Wyrwy-Furgalskiego (w stronę ul. Królowej Jadwigi)

Zobacz prezentację dotyczącą przebudowy ul. Królowej Jadwigi [pdf]

O terminie rozpoczęcia robót oraz szczegółach związanych z organizacją ruchu będziemy informować w osobnych komunikatach.

Przebudowa ul. Królowej Jadwigi – ulotka PDF

 

Spotkania informacyjne dla mieszkańców

Przypomnijmy, że 1 września odbyło się pierwsze spotkanie informacyjne dla mieszkańców Woli Justowskiej, dotyczące planowanej przebudowy ul. Królowej Jadwigi na odcinku od ul. Jesionowej do ul. Robla. W jego trakcie zaprezentowano zakres prac do wykonania, planowane zmiany w organizacji ruchu oraz rozwiązania przewidziane dla transportu zbiorowego.

 

– Raz jeszcze przeanalizujemy kwestię linii autobusowych, ich częstotliwość i trasy, tak by wszyscy mieszkańcy korzystający z transportu publicznego, a w szczególności młodzież szkolna, mieli możliwość dotarcia z i do swoich domów – powiedział po spotkaniu zastępca prezydenta Krakowa Andrzej Kulig. Jak zaznaczył, zostanie również rozważona kwestia uruchomienia specjalnych busów, które miałyby rozwozić dzieci bezpośrednio do szkół.

Zapowiedział, że w trakcie remontu raz w tygodniu mają być organizowane spotkania, na które będzie mógł przyjść każdy zainteresowany i zapoznać się z postępem prac. Miastu zależy na tym, by inwestycja przebiegła możliwie jak najmniej uciążliwie dla mieszkańców i podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w tym rejonie Krakowa.

Spotkanie z przedsiębiorcami, w trybie online, odbyło się 12 września. Z zapisem spotkania można zapoznać się tutaj.

Podczas spotkania pojawiły się postulaty objęcia dodatkową pomocą przedsiębiorców – urząd rozważy możliwości skorzystania i ewentualnego rozszerzenia programów pomocowych na wzór funkcjonującego w czasie pandemii programu „Pauza”. Prowadzący działalność gospodarczą poprosili o szczegółowy harmonogram prac terenowych, ustalenie zasad dojazdu do posesji.

W tej kwestii zapowiedziano cotygodniowe spotkania w czasie realizacji prac, tak by można było w szybki sposób uzyskać informację na temat przebiegu inwestycji. Poruszono również kwestię kontenerów, w których możliwe byłoby prowadzenie np. restauracji, oraz to, jaki będzie czas i koszt adaptacji takiego miejsca do potrzeb konkretnego zainteresowanego przedsiębiorstwa.

 

Kolejne spotkanie z mieszkańcami tej dzielnicy odbyło się 13 września w Szkole Podstawowej nr 153 na ul. Na Błonie 15d. Poruszono tematy związane z potencjalnym oddziaływaniem toczących się robót i zmiany w organizacji ruchu, takie jak: szczegóły zawiązane z wprowadzeniem ruchu jednokierunkowego na ul. Na Błonie, rodzaj taboru autobusowego przewidzianego do obsługi połączeń oraz trasy i numery linii autobusowych. Zgłoszono potrzebę fizycznego odseparowania ruchu pieszego od zmotoryzowanego (separatory) oraz zmniejszenie prędkości samochodów na ul. Odlewniczej przez montaż progów zwalniających. Pytano o możliwość zmiany oznakowania dopuszczonego tonażu na moście nad Rudawą, szczególnie w związku z występującym na nim dużym ruchem pieszym i rowerowym. Wnioskowano także, by w związku z przewidywanym wzmożonym ruchem na terenie dzielnicy VI, w rejonie sąsiadującym z ul. Królowej Jadwigi, wziąć pod uwagę remonty nakładowe nawierzchni dróg, które będą szczególnie eksploatowane. Poproszono również o podanie harmonogram przewidywanych prac.

Ustalono, że na stronach internetowych Zarządu Dróg Miasta Krakowa będą zamieszczane bieżące informacje na temat prac drogowych, natomiast na stronach internetowych Zarządu Transportu Publicznego informacje o zmianach w transporcie autobusowym.

Dopiero po zakończeniu spotkań i uwzględnieniu części uwag mieszkańców powstanie ostateczna wersja organizacji ruchu na tym terenie.

Zgodnie z zapowiedzią ZDMK prace powinny rozpocząć się na przełomie września i października. Do tego czasu ruch drogowy ul. Królowej Jadwigi będzie odbywał się tak, jak do tej pory. Zgodnie z zapisami umowy, ulica ma być przejezdna 9 maja 2023 r.

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2022-09-07
Data aktualizacji: 2022-10-04
Powrót

Zobacz także

Znajdź