Biznes rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Wyprzedaże w sklepach – na co uważać podczas zakupów?

Każdego roku sklepy przeprowadzają wiele akcji wyprzedażowych. Sprzedawcy kuszą klientów obniżkami sięgającymi nawet kilkudziesięciu procent – eksperci ostrzegają jednak, że w niektórych przypadkach konsumenci ostatecznie za produkty zapłacą więcej. Na co zwrócić uwagę podczas zakupów?

Fot. pixabay.com

Nowym obowiązkiem sprzedawcy jest w razie sprzedaży promocyjnej podać najniższą cenę danego towaru w okresie 30 dni poprzedzających obniżkę. Obowiązek podawania najniższej ceny towaru bądź usługi z ostatnich 30 dni poprzedzających obniżkę dotyczy zarówno promocji na konkretne artykuły, jak i ogólnego ogłoszenia o obniżce na całość lub część asortymentu. Zgodnie z nowymi przepisami taka informacja musi zostać podana niezależnie od sposobu prezentacji promocji, czyli bez względu na to, czy jest to zniżka procentowa, upust o konkretną kwotę, taniej o VAT, przekreślenie lub podanie ceny wyższej i aktualnej czy umieszczenie hasła sugerującego wyprzedaż. Istotny jest również fakt, że dotyczy to zarówno sprzedaży stacjonarnej, internetowej, a także reklam w radiu i telewizji.

Dobrym pomysłem dla weryfikacji zarówno ceny jak i uczciwości naszego kontrahenta są przeglądarki cenowe – bezpłatne i łatwe w użyciu. Sprawdźmy też sprzedawcę, to jak długo działa na rynku, jakie są oceny jego klientów, gdzie ma siedzibę czy i na jakich zasadach możemy od umowy odstąpić lub zwrócić towar.

Należy pamiętać, że w przypadku zawarcia umowy w sposób tradycyjny, od ponad 25 lat zwrot towaru pełnowartościowego zależy tylko od dobrej woli sprzedającego.

Nie kupujmy i nie gromadźmy rzeczy niepotrzebnych tylko ze względu na cenę. Dokonując zakupu przez Internet czytajmy uważnie najpierw regulaminy i informacje na temat faktycznego podmiotu z którym umowę zawieramy oraz zasadach realizacji prawa i warunków zwrotu towaru.  Zapytajmy także o gwarancje, dostępność serwisu i czas rozpatrzenie reklamacji.

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2023-02-27
Data aktualizacji: 2023-03-10
Powrót

Zobacz także

Znajdź