Tramwaj do Mistrzejowic: odpowiedzi na pytania mieszkańców
Za nami cykl spotkań online i wizytacji w terenie na temat wybranych kwestii projektowych linii tramwajowej do Mistrzejowic. Zachęcamy do lektury zestawienia, w którym zebrano pytania ze spotkań online wraz z odpowiedziami.
Tabela z pytaniami i odpowiedziami zebranymi w ramach spotkań informacyjnych.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców deklarujemy, że będziemy w stałym kontakcie z mieszkańcami na etapie realizacji prac terenowych.
Podsumowanie spotkań informacyjnych dotyczących budowy tramwaju do Mistrzejowic – zastępca prezydenta ds. zrównoważonego rozwoju Jerzy Muzyk:
1 czerwca, zgodnie z zapisami umowy, przekazano plac budowy generalnemu wykonawcy, firmie Gülermak. Dopóki pojawiające się wątpliwości nie zostaną wspólnie wyjaśnione, wykonawca będzie prowadził prace jedynie w tych miejscach, które nie wzbudzają kontrowersji. Odnosząc się zaś do kwestionowanej przez mieszkańców wycinki drzew, zastępca prezydenta Krakowa Andrzej Kulig zaznaczył, że zgodnie z ustaleniami, wspomniana wycinka nie rozpocznie się do momentu, aż zakończą się spotkania z mieszkańcami, podczas których zostaną wyjaśnione wszelkie wątpliwości dotyczące ochrony zieleni.
Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema i Meissnera. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej. Partnerem prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska sp. z o.o. (lider konsorcjum), a generalnym wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia miasta za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku.