Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Jak krakowscy przedsiębiorcy dbają o klimat i środowisko?

Krakowscy przedsiębiorcy dbają o kwestie środowiskowe, czego przykładem są liczne proklimatyczne rozwiązania, które wprowadzają w swoich firmach. Jakie konkretnie?

Dzisiejszym artykułem o rozwiązaniach proklimatycznych i prośrodowiskowych, jakie wprowadziła w swojej organizacji firma Columbus Energy, jeden z Partnerów inicjatywy miejskiej Pakt dla klimatu, kontynuujemy cykl prezentujący dobre praktyki, wdrożone przez krakowskie przedsiębiorstwa, instytucje publiczne i organizacje społeczne, których celem jest ograniczenie emisji i docelowo osiągnięcie przez Kraków neutralności klimatycznej. Pakt dla klimatu jest porozumieniem dobrowolnym i deklaracją poparcia dla starań miasta uzyskania zeroemisyjności. Dotychczas przystąpiło do niego kilkanaście podmiotów. Ich listę można znaleźć tutaj.

COLUMBUS FLOW

Projekt #CoumbusFlow powstał dzięki współpracy Columbus Energy oraz Carbon Footprint Foundation i zakłada redukcję kosztów stałych oraz ograniczenie negatywnego wpływu firmy na środowisko. Ma prowadzić do większej dbałości pracowników o własne otoczenie w pracy i w domu oraz promować dobre nawyki. Firma opracowała 3 odsłony projektu. Pierwsza to #TrashFlow, ukierunkowana na zwiększenie poziomu segregacji odpadów biurowych przez edukację pracowników oraz udostępnienie większej ilości koszy na odpady. Druga - #PowerFlow ma na celu redukcję zużycia energii elektrycznej przez zmianę codziennych nawyków oraz zmiany techniczne. Trzecia - #WaterFlow promuje oszczędne gospodarowanie wodą w biurze. Projekt jest skierowany do pracowników Columbus Energy. Każda edycja składa się z ankiety wstępnej, wewnętrznej kampanii edukacyjnej, technicznych lub organizacyjnych zmian w firmie oraz ankiety ewaluacyjnej po zakończeniu projektu.

EKOBIURO

W ramach ekobiura w Columbus Energy we wszystkich oddziałach odpady podlegają pełnej segregacji. Biały papier do drukarki został zamieniony na szary. W firmie wprowadzono elektroniczny obieg dokumentów, a także podpisywanie umów w formie online, bez użycia papieru. Pracownicy są zachęcani do ograniczenia jazdy samochodem. Dla osób dojeżdżających do pracy rowerem udostępniono przestrzeń parkingową oraz szatnię z łazienką.

Columbus Energy
Źródło: Columbus Energy

AMBASADOR ESG

Projekt #AmbasadorESG jest realizowany w Columbus Energy od lipca 2022 r. Jego głównymi celami są : edukacja w zakresie kultury ESG, skierowana do pracowników i współpracowników Grupy, a także kompleksowa promocja ESG wewnątrz i na zewnątrz firmy. Dotychczas przeprowadzono 3 interdyscyplinarne oraz interaktywne warsztaty dla pracowników biurowych i terenowych z następujących tematów: Jak policzyliśmy ślad węglowy Grupy Columbus, Od farmera do farmy PV – proces tworzenia farm fotowoltaicznych, Proces raportowania ESG w Columbus. Szkolenia zwiększają wiedzę pracowników, wpływają też na wzrost ich świadomości z zakresu zrównoważonego rozwoju. Wzięło w nich udział ok. 90 uczestników.

KARTA ZIELONEJ TRANSFORMACJI

Columbus jest sygnatariuszem i partnerem technologicznym Karty Zielonej Transformacji, czyli dokumentu opracowanego przez Fundację Carbon Footprint, który wyznacza kierunki działań, jakie powinny podjąć przedsiębiorstwa i organizacje, aby ograniczyć swój wpływ na klimat i środowisko. Dokument opiera się na 10 kluczowych założeniach, m.in. na ograniczeniu emisji gazów cieplarnianych i  - co za tym idzie - śladu węglowego, jawnej strategii, odpowiedzialności, sprawiedliwości ekologicznej, których realizacja jest kluczowa dla osiągnięcia celów klimatycznych i środowiskowych.

ZIELONE OBLIGACJE

Columbus Energy zawarł z Domem Maklerskim BOŚ umowę na emisję zielonych obligacji. Spełniały one kryteria dotyczące zielonego długu (Green Bond Principles). Była to druga na krajowym rynku kapitałowym umowa na emisję zielonych obligacji w ramach finansowania odnawialnych źródeł energii. Środki pozyskane w ramach emisji zostały przeznaczone na budowę farm fotowoltaicznych.

KAMPANIA ZIELONY ŚLAD

Kampania  Zielony Ślad wspiera i inspiruje przedsiębiorców podejmujących działania proklimatyczne i prośrodowiskowe. Jest ona realizowana we współpracy z Carbon Footprint Foundation i Columbus dla Biznesu. Patronem medialnym jest portal Świat OZE. Celem kampanii jest wsparcie firm na drodze do neutralności klimatycznej, proponowanie sprawdzonych rozwiązań i promocja dobrych praktyk. Przedsiębiorstwo zgłaszające się do kampanii przechodzi audyt ekologiczny. Opcjonalnie może wziąć także udział w pomiarze śladu węglowego.

W ramach kampanii powstają także podcasty Zielone Ślady, w trakcie których autorzy biorą pod lupę praktyki zrównoważonego biznesu. Rozmawiają z przedstawicielami firm i organizacji, świata nauki oraz autorytetami branży o zielonej transformacji od strony praktycznej i legislacyjnej.

KAMPANIA EDUKACYJNA All You Need Is… OZE

Kampania rozpoczęła się w Krakowie 14 lutego br. Jej celem było zachęcenie mieszkańców do zmiany nawyków w codziennym życiu, m.in. do świadomych wyborów konsumenckich, oszczędzania wody i energii, zmiany środków transportu na niskoemisyjne, segregowania odpadów i częstszego korzystania z odnawialnych źródeł energii.  Dlatego w  dniu święta zakochanych w kilku miejscach Krakowa pojawiły się zielone napisy “All you need is… OZE”, a od zmierzchu kładka Ojca Bernatka i wieża telewizyjna na Krzemionkach świeciły na zielono.

Grupa Kapitałowa Columbus Energy to największa organizacja na polskim rynku nowoczesnej energetyki. Działalność Grupy koncentruje się na trzech obszarach: dostarczaniu produktów i usług z zakresu Odnawialnych Źródeł Energii (OZE), rozwoju nowoczesnych technologii oraz inwestycjach w długoterminowe aktywa. W skład Grupy wchodzi ponad 100 spółek, m.in. Columbus Energy a.s. (Czechy), Columbus Ukraine, Columbus Elite, Columbus Obrót, Saule Technologies, NEI.

Źródło: Columbus Energy

Columbus Energy i Fundacja Carbon Footprint
Columbus Energy i Fundacja Carbon Footprint
pokaż metkę
Autor: Małgorzata Malina
Osoba publikująca: Oliwia Stępień
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2023-07-11
Data aktualizacji: 2023-07-19
Powrót

Zobacz także

Znajdź