Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Tramwaj do Górki Narodowej: nowa organizacja ruchu na skrzyżowaniach

Od 31 sierpnia wprowadzono nową organizację ruchu na obszarze od ul. Wybickiego do ul. Banacha. Wiąże się to z uruchomieniem komunikacji tramwajowej do Górki Narodowej.

Fot. Jan Graczyński

Od 4 września tramwaje kursują na trasie „Krowodrza Górka” – „Górka Narodowa”. Mieszkańcy mogą korzystać z nowo wybudowanej infrastruktury aż do ulicy Banacha, do nowego przystanku „Papierni Prądnickich”. Zintegrowany węzeł przesiadkowy, na który składa się pętla tramwajowa, terminal autobusowy i parking P+R będzie dostępny za kilka miesięcy.

Nowa linia przecina kilka ważnych skrzyżowań. Dlatego już od 31 sierpnia uruchomiono nową organizację ruchu zgodną z docelową dla wszystkich użytkowników (pasażerów komunikacji miejskiej, kierowców, rowerzystów i pieszych) na obszarze od ul. Wybickiego do ul. Banacha.

Nowa organizacja ruchu niesie ze sobą kilka istotnych zmian. Po pierwsze, zmieniło się pierwszeństwo na skrzyżowaniu ulicy Fieldorfa Nila w nową ulicą Ździebły Danowskiego, prowadzącą do ulicy Opolskiej. Odcinek ul. Fieldorfa Nila od strony ul. Prądnickiej jest podporządkowany, a pierwszeństwo ma ciąg Fieldorfa Nila – Ździebły Danowskiego.

Na poziomie „0” ul. Opolskiej funkcjonuje rondo otwarte w pełnym zakresie, we wszystkich kierunkach. Z kolej na skrzyżowaniu ulic Pleszowskiej i Opolskiej obowiązuje nakaz skrętu w prawo w Opolską.

Ulica Szopkarzy stała się jedną z dróg dojazdowych do parkingu P+R. Drugi z dojazdów zapewniony jest od ul. Pachońskiego.

Do czasu zakończenia budowy Trasy Wolbromskiej, wyjazd z nowej ul. gen. Sosabowskiego jest możliwy w prawo lub w lewo. Wjazd z ul. gen. Sosabowskiego jest tymczasowo możliwy z ul. Pachońskiego (prawoskręt i lewoskręt).

Zmieniła się organizacja ruchu na skrzyżowaniu ul. Pachońskiego i Zielińskiej. Ta druga ulica jest podporządkowana. Podporządkowane są również pozostałe ulice dojazdowe do ul. Pachońskiego, a więc: Białoprądnicka, Bularnia, Pleszowska i Górnickiego.

Na skrzyżowaniu ulic Białopradnickiej i Pleszowskiej pierwszeństwo ma ul. Pleszowska. Warto pamiętać, że obowiązuje tam ograniczenie prędkości do 20 km/h.

Przypomnijmy, że w przypadku skrzyżowania ulic Mackiewicza i Siewnej pierwszeństwo ma kierunek wschód – zachód, wzdłuż torowiska.

Zgodnie ze stałą organizacją ruchu, na ul. Bociana obowiązuje ruch dwukierunkowy.

Jeśli chodzi o ulice Kuźnicy Kołłątajowskiej i Banacha, tam również wprowadzono docelową organizację ruchu. Z uwagi na trwające tam jeszcze roboty wykończeniowe mogą pojawić się jeszcze czasowe utrudnienia.

W najbliższym okresie, dla ruchu ogólnego zamknięta będzie jeszcze nowa ulica – równoległa do torowiska – łącząca ulicę Banacha z al. 29 Listopada.

W związku z wprowadzeniem docelowej organizacji ruchu apelujemy do kierowców, rowerzystów i pieszych o ostrożność. Przypominamy, że na przecięciu układu drogowego z torowiskiem pierwszeństwo ma komunikacja tramwajowa.

Zobacz także komunikat: „Tramwaj do Górki Narodowej prawie gotowy”

 

jg1_230830_krpl_202a1789.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1795.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1799.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1804.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1816.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1825.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1838.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1841.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1846.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1850.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1859.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1874.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1876.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1883.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1886.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1891.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1894.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1898.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1911.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1915.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1937.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1943.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1953.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1957.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1966.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1969.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1976.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1980.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1989.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1991.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1998.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a2010.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a2021.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a2037.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a2043.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a2045.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a2046.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a2075.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_dsc_8126.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_dsc_8148.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_dsc_8170.jpg
Bogusław Świerzowski / Kraków.pl
jg1_230830_krpl_202a1789.jpg
jg1_230830_krpl_202a1795.jpg
jg1_230830_krpl_202a1799.jpg
jg1_230830_krpl_202a1804.jpg
jg1_230830_krpl_202a1816.jpg
jg1_230830_krpl_202a1825.jpg
jg1_230830_krpl_202a1838.jpg
jg1_230830_krpl_202a1841.jpg
jg1_230830_krpl_202a1846.jpg
jg1_230830_krpl_202a1850.jpg
jg1_230830_krpl_202a1859.jpg
jg1_230830_krpl_202a1874.jpg
jg1_230830_krpl_202a1876.jpg
jg1_230830_krpl_202a1883.jpg
jg1_230830_krpl_202a1886.jpg
jg1_230830_krpl_202a1891.jpg
jg1_230830_krpl_202a1894.jpg
jg1_230830_krpl_202a1898.jpg
jg1_230830_krpl_202a1911.jpg
jg1_230830_krpl_202a1915.jpg
jg1_230830_krpl_202a1937.jpg
jg1_230830_krpl_202a1943.jpg
jg1_230830_krpl_202a1953.jpg
jg1_230830_krpl_202a1957.jpg
jg1_230830_krpl_202a1966.jpg
jg1_230830_krpl_202a1969.jpg
jg1_230830_krpl_202a1976.jpg
jg1_230830_krpl_202a1980.jpg
jg1_230830_krpl_202a1989.jpg
jg1_230830_krpl_202a1991.jpg
jg1_230830_krpl_202a1998.jpg
jg1_230830_krpl_202a2010.jpg
jg1_230830_krpl_202a2021.jpg
jg1_230830_krpl_202a2037.jpg
jg1_230830_krpl_202a2043.jpg
jg1_230830_krpl_202a2045.jpg
jg1_230830_krpl_202a2046.jpg
jg1_230830_krpl_202a2075.jpg
jg1_230830_krpl_dsc_8126.jpg
jg1_230830_krpl_dsc_8148.jpg
jg1_230830_krpl_dsc_8170.jpg
pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2023-08-28
Data aktualizacji: 2023-09-07
Powrót

Zobacz także

Znajdź