Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Krakowski biznes działa na rzecz klimatu

Dzisiejszym artykułem, poświęconym działaniom proklimatycznym, podejmowanym przez jednego z Partnerów inicjatywy miejskiej Pakt dla klimatu – firmę CANAL+ POLSKA SA kontynuujemy cykl prezentujący dobre praktyki, wdrożone przez krakowskie przedsiębiorstwa, instytucje publiczne i organizacje społeczne, których celem jest ograniczenie emisji i docelowo osiągnięcie przez Kraków neutralności klimatycznej.

Do Paktu dla klimatu przystąpiło dotychczas kilkanaście podmiotów. Zachęcamy do zapoznania się z ich pełną listą.

Firma CANAL+ POLSKA SA to producent kanałów telewizyjnych z centralą w Warszawie i Biurem Obsługi Klienta w Krakowie przy ul. Conrada 37, zatrudniającym obecnie ok. 200 osób. W Polskiej organizacji, także w krakowskim oddziale działa specjalna komórka GreenCanal+, której głównym zadaniem jest propagowanie wśród pracowników postaw proekologicznych i proklimatycznych. Oto kilka z nich, zrealizowanych w ostatnim czasie:

Pracownicy firmy na terenie biura segregują wytwarzane przez nich odpady, włączają się także do szerszych akcji społecznych, mających na celu ograniczenie ich ilości w przestrzeni miejskiej np. zbierając elektroodpady podczas obchodów Pierwszego Dnia Wiosny (ok. 215 kg) czy sprzątając teren Zakrzówka w ramach międzynarodowej akcji wdrożonej w organizacji CLEAN MOB: Sprzątanie świata (ok. 100 kg). Pracownicy krakowskiego oddziału przyłączyli się również do zbiórki plastikowych nakrętek na rzecz schroniska dla zwierząt oraz do akcji „Piłka za puszki”.

Ograniczeniu ilości odpadów oraz zjawiska marnowania żywności służą w firmie akcje wymiany: książek Bookshare (stała biblioteka) oraz żywności: Food shering w lodówkach na terenie biur.

Firma promuje wśród swoich pracowników zdrowy i aktywny tryb życia, dlatego przystąpiła do miejskiego programu Rowerem do pracy. Regularnie tym środkiem komunikacji dojeżdża do pracy średnio 15% pracowników miesięcznie, pokonując rowerem ok. 1500 kilometrów. Tę formę komunikacji wspiera także cykliczne, wewnętrzne wydarzenie adresowane do pracowników: Rowerowa Majówka.

Poza aktywnościami skierowanymi do swoich pracowników firma CANAL+ dba również o ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko naturalne i klimat wynajmowanego w centrum miasta budynku. Dlatego też w całym biurze wymienione zostało dotychczasowe oświetlenie na ledowe. Wprowadzono także mechanizm automatycznego wyłączania wszystkich komputerów po zakończeniu pracy.

Krakowski oddział może pochwalić się certyfikatem ekologicznej floty samochodowej, bo firma stawia na sukcesywną wymianę samochodów na niskoemisyjne: elektryczne i hybrydy. Z inicjatywy CANAL+ na dachu wynajmowanego budynku zainstalowano panele fotowoltaiczne – źródło tańszej, zielonej energii. Firma w zarządzaniu wyposażeniem biur kieruje się zasadami Zero Waste (tłum. zero odpadów), dlatego używane meble czy wykładzina nie trafiają na wysypisko, ale np. do szkół czy krakowskiego schroniska dla zwierząt, gdzie znajdują drugie życie. Wprowadzono także możliwość odkupu przez pracowników mebli biurowych.

Źródło: CANAL+ Polska

Logo CANAL+

CANAL+ jest producentem kanałów telewizyjnych segmentu premium oraz pasm tematycznych, oferującym połączenie treści programowych segmentu premium, nowatorskiej technologii i szerokiej sieci dystrybucji. Grupa CANAL+ Polska obsługuje ponad 2,7 miliona klientów (na dzień 31.12.2020 r.) i jest drugim największym dostawcą usług płatnej telewizji w Polsce. Za pośrednictwem Kino Świat, CANAL+ Polska jest również zaangażowana w dystrybucję filmów do kin.

pokaż metkę
Autor: Małgorzata Malina / Wydział Gospodarki Komunalnej i Klimatu
Osoba publikująca: Karolina Wasyl
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2023-12-14
Data aktualizacji: 2023-12-19
Powrót

Zobacz także

Znajdź