Droga ekspresowa S7 odcinek Kraków – Myślenice
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad prowadzi drugie postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Opracowanie dokumentacji projektowej STEŚ wraz z uzyskaniem decyzji DŚU dla zadania pn.: „Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Kraków – Myślenice”. Zamówienie polegać ma na opracowaniu projektu planowanej trasy S7 wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla tego przedsięwzięcia.
11 stycznia nastąpiło otwarcie ofert, aktualnie trwa proces ich oceny. O udzielenie zamówienia ubiega się sześciu wykonawców.
Zgodnie z informacjami publikowanymi przez GDDKiA, kwota, jaką GDDKiA zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi 26 568 000,00 zł. Spośród złożonych ofert tylko jedna mieści się w założonej kwocie.
Szczegółowe informacje dostępne są w portalach GDDKiA:
Przypomnijmy, że pierwsze postępowanie przetargowe zostało unieważnione w październiku 2023 roku z uwagi na rezygnację z podpisania umowy przez wyłonionego przez GDDKiA wykonawcę, tj. firmę Transprojekt Gdańsk.
Należy podkreślić, że prezydent Krakowa niezmiennie prezentuje stanowisko, które uprzednio wyraził w szeregu wystąpień publicznych i pisemnych Jerzego Muzyka, II Zastępcy Prezydenta Miasta Krakowa, pełniącego jednocześnie funkcję przewodniczącego zespołu zadaniowego ds. opracowania propozycji przebiegu na terenie Gminy Miejskiej Kraków korytarza dla drogi ekspresowej S7 odcinek Kraków – Myślenice. Prezydent nieustannie podkreśla bowiem brak akceptacji społecznej oraz instytucjonalnej, a tym samym brak celowości rozważania przebiegu nowo projektowanej trasy S7 według wariantów od 1 do 5, przedstawionych rzez GDDKiA 27 stycznia 2022 r., biegnących po terenie południowych dzielnic Krakowa (tj. Dzielnicy Swoszowice i Bieżanów – Prokocim).
Stanowisko to w żadnym stopniu nie uległo zmianie i pozostaje aktualne.