Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Jak przebiegnie linia tramwajowa na os. Kliny?

10 kwietnia miasto ogłosiło zamówienie na opracowanie studium wykonalności dla budowy linii tramwajowej do osiedla Kliny. W postępowaniu zgłosił się jeden oferent. Zgłoszona oferta jest obecnie analizowana pod kątem spełnienia przez wykonawcę kryteriów zamówienia, który – w razie wyboru – będzie miał 28 tygodni na realizację zadania.

Fot. ZIKiT

Szacunkowa wartość zamówienia została określona na kwotę 544,7 tys. zł brutto (442 882,67 zł netto). W postępowaniu przetargowym złożona została jedna oferta od firmy Datbout Sp. z o.o. Oferent zaproponował cenę za wykonanie usługi w wysokości 429,9 tys. zł brutto. Jest to niższa kwota niż miasto przewidziało na realizację zadania.

Bieżące informacje o postępowaniu przetargowym dostępne są pod tym linkiem.

Przypomnijmy, celem opracowania jest rozpoznanie możliwości organizacyjnych, społecznych, technicznych, przestrzennych i środowiskowych oraz zasadności ekonomicznej budowy linii tramwajowej łączącej istniejącą sieć tramwajową z obszarem os. Kliny.

W ramach zamówienia wyłoniony wykonawca będzie miał za zadanie opracować co najmniej sześć wariantów przebiegu planowanej linii tramwajowej będącej przedłużeniem istniejącej sieci tramwajowej:

  • Wariant I: linia tramwajowa biegnąca od istniejącej pętli tramwajowej „Czerwone Maki P+R” wzdłuż ul. Bunscha i ul. Humboldta z odejściem w stronę os. Kliny
  • Wariant II: linia tramwajowa biegnąca wzdłuż ul. 8 Pułku Ułanów z przedłużeniem w kierunku południowym
  • Wariant III: linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I wzdłuż Lasu Borkowskiego do obszaru os. Kliny
  • Wariant IV: linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I wzdłuż ul. Żywieckiej Bocznej do obszaru os. Kliny
  • Wariant V (rozwiązanie autorskie): linia tramwajowa o przebiegu zaproponowanym przez wykonawcę
  • Wariant VI (alternatywny): zakładający obsługę obszaru Klinów innym niż tramwaj środkiem transportu publicznego – autobusem, koleją.
pokaż metkę
Autor: Kamil Popiela
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2024-05-09
Data aktualizacji: 2024-06-03
Powrót

Zobacz także

Znajdź