Nowy Punkt Obsługi Pasażerów KMK na Górce Narodowej
Od listopada uruchomiony zostanie nowy Punkt Obsługi Pasażerów Komunikacji Miejskiej w Krakowie (POP) w poczekalni na pętli na Górce Narodowej. Nowy punkt zastąpi dotychczas funkcjonujący POP przy ul. Podwale. Decyzja ta podyktowana jest przede wszystkim potrzebą rozproszenia obecnie funkcjonujących lokalizacji Punktów Obsługi Pasażerów.
![Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie](http://plikimpi.krakow.pl//zalacznik/485853/4.jpg)
Przypominamy, że w tym roku Zarząd Transportu Publicznego przejął w zarządzenie terminal, w związku z tym koszty nowo powstałego punktu będą się sprowadzać wyłącznie do mediów. Obecnie wynajęcie pomieszczenia dla POP przy ul. Podwale kosztuje rocznie około 150 tys. zł.
W centrum miasta będą funkcjonować pozostałe dwa Punkty Obsługi Pasażerów Komunikacji Miejskiej w Krakowie, pierwszy przy ul. Wielopole 1 (wejście od ul. Starowiślnej, który działa od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–16.00) oraz drugi w holu Dworca Kraków Główny PKP (obok Biedronki), który działa od poniedziałku do piątku w godz. 9.00–17.00.
Dodatkowo, przypominamy, że w dalszym ciągu funkcjonuje POP w Nowej Hucie, w budynku na os. Centrum D 7, który działa od poniedziałku do piątku w godz. 11.00–18.00.
W Punkcie Sprzedaży Biletów dostępne są m.in. następujące usługi:
- przyjmowanie wniosków o wydanie karty miejskiej
- doładowanie kart miejskich biletami okresowymi
- wyrabianie duplikatów kart mieszkańca ze zdjęciem.
Wszystkie punkty Obsługi Pasażerów Komunikacji Miejskiej w Krakowie staną się tym samym przystępne dla osób o ograniczonej mobilności.
Jednocześnie przypominamy, iż powyższe usługi dostępne są dla pasażerów za pośrednictwem kanałów elektronicznych i nie wymagają konieczności wizyt w oddziale.