Punkt Obsługi Pasażerów na Górce Narodowej już działa
Działa już nowy Punkt Obsługi Pasażerów Komunikacji Miejskiej w Krakowie w poczekalni na pętli na Górce Narodowej. Zastąpił on punkt przy ul. Podwale, który został zamknięty 31 października. Decyzja ta podyktowana była przede wszystkim potrzebą rozproszenia obecnie funkcjonujących lokalizacji Punktów Obsługi Pasażerów.
Przypominamy, że w tym roku Zarząd Transportu Publicznego przejął w zarządzenie terminal, w związku z tym koszty nowo powstałego punktu będą się sprowadzać wyłącznie do mediów. Dotychczas wynajęcie pomieszczenia dla POP przy ul. Podwale kosztuje rocznie około 150 tys. zł.
W centrum miasta funkcjonują pozostałe dwa Punkty Obsługi Pasażerów Komunikacji Miejskiej w Krakowie, pierwszy przy ul. Wielopole 1 (wejście od ul. Starowiślnej, który działa od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–16.00) oraz drugi w holu dworca Kraków Główny PKP (obok Biedronki), który działa od poniedziałku do piątku w godz. 9.00–17.00.
Przypominamy również, że w dalszym ciągu funkcjonuje POP w Nowej Hucie, w budynku na os. Centrum D 7, który działa od poniedziałku do piątku w godz. 11.00–18.00.
W Punktach Obsługi Pasażerów dostępne są m.in. następujące usługi:
- przyjmowanie wniosków o wydanie karty miejskiej
- doładowanie kart miejskich biletami okresowymi
- obsługa wniosków w zakresie programu Karty Krakowskiej
Wszystkie Punkty Obsługi Pasażerów staną się tym samym przystępne dla osób o ograniczonej mobilności.
Powyższe usługi dostępne są także dla pasażerów za pośrednictwem kanałów elektronicznych i nie wymagają konieczności wizyt w oddziale.