Odwiedź Kraków rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Emily w Krakowie? Jeszcze nie, ale miasto ma swój wątek w serialu

Słynna bohaterka hitu Netflixa „Emily w Paryżu” nie wybiera się jeszcze do Krakowa, ale dostaje rekomendacje od znajomych, co i gdzie w naszym mieście warto zjeść. Kulinarny wątek sprawił, że wieść o Krakowie poszła w świat, a to warta uwagi promocja, bo serial cieszy się dużą popularnością zwłaszcza wśród widzów z USA.

Fot. Kraków Tourism Alliance

Znany widzom Netflixa serial opowiada o przygodach Emily Cooper, specjalistki od marketingu z Chicago, która otrzymuje pracę marzeń w Paryżu. Wzmianka o Krakowie pojawia się w 9. odcinku drugiej części IV sezonu produkcji. Gdyby Emily pojechała do Krakowa, z pewnością wybrałaby się do jednej z najlepszych restauracji, by zjeść przepyszne gołąbki. Odwiedziłaby także kopalnię soli w Wieliczce. Takie propozycje dostaje od znajomych, którym nie chcąc zdradzić, że wyjeżdża do Rzymu, mówi o podróży do... Krakowa.

Producent serialu, Darren Star, nie bez przyczyny zadbał o wzmiankę o stolicy Małopolski.

– W tym sezonie nasi bohaterowie odkrywają, oprócz Paryża i Rzymu, ukryte diamenty, a na szczycie tej listy zdecydowanie jest Kraków. Zakochałem się w unikatowej atmosferze tego miasta – mówi Darren Star, dodając: – Pomimo tego, że otaczają cię średniowieczne, renesansowe czy barokowe budynki, czuć w Krakowie ten żywy puls miasta i że zawsze się coś dzieje w jego kulturze, gastronomii czy rozrywce. Dlatego chciałem, żeby Kraków pojawił się w jakiś sposób w serialu i mam nadzieję, że zachęci to widzów do odkrywania uroków miasta na własną rękę.

Netflix to przedsiębiorstwo medialne odpowiedzialne za powstanie i udostępnianie na całym świecie filmów i seriali. To także doskonała przestrzeń do promocji, której efekt może przełożyć się na rozwój turystyki. Dzięki popularności serialu o Emily, Paryż odnotował większe zainteresowanie odwiedzających, szczególnie z Ameryki.

Przy okazji premiery drugiej części najnowszego sezonu serialu, właśnie o promocji wizerunkowej i produktowej Krakowa we Francji, rozmawiali Grzegorz Soszyński, prezes Kraków Tourism Alliance i Cédric Peltier, konsul generalny Francji w Krakowie.

pokaż metkę
Autor: Patrycja Piekoszewska
Osoba publikująca: Patrycja Piekoszewska
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2024-09-13
Data aktualizacji: 2024-09-13
Powrót

Zobacz także

Znajdź