Komunikacja rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Otwarcie kluczowych odcinków obwodnicy Krakowa i trasy S7

Dziś, 23 grudnia, odbyło się otwarcie wyczekiwanych przez mieszkanki i mieszkańców odcinków dróg: S52 oraz S7 między Widomą a Krakowem. – Nowe trasy wpłyną na zmianę natężenia ruchu w Krakowie – informuje odpowiadająca za realizację inwestycji Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Fot. Jan Graczyński

Kraków będzie drugim miastem po Łodzi z pełną obwodnicą o klasie dróg autostradowo-ekspresowych. Stanie się to jednak po zakończeniu prac na brakującym odcinku drogi S7 między węzłami Mistrzejowice a Nowa Huta. Tym 5-kilometrowym odcinkiem trasy S7 pojedziemy w połowie 2026 roku – zapowiada GDDKiA.

Przeszło 12 kilometrów trasy

W ramach inwestycji wybudowana została dwujezdniowa droga ekspresowa S52 o długości ok. 12,5 kilometra – na odcinku od węzła Modlnica (z rozbudową węzła) do węzła Kraków Mistrzejowice. Każda jezdnia posiada po trzy pasy ruchu.

Tunele i inne obiekty inżynierskie

W ramach budowy inwestycji powstały też dwa tunele: dłuższy, o długości 653 metrów w Zielonkach i krótszy, 496-metrowy w Batowicach.

W ciągu trasy ekspresowej powstało 27 obiektów inżynierskich, 4 km murów oporowych oraz 25 km dróg dojazdowych do obsługi przyległych terenów. Wybudowano węzły: Modlnica – do istniejącego węzła dobudowano cztery łącznice, Zielonki – węzeł na skrzyżowaniu S52 POK z ulicami: Na Zielonki, Ks. Adama Zięby, Waliszewskiego, Na Popielówkę i Trasą Wolbromską, Węgrzce – w miejscu skrzyżowania z DK7 i al. 29-listopada, Batowice – w miejscu skrzyżowania S52 POK i drogi powiatowej (ul. Karola Wojtyły).

Poza samą obwodnicą powstało aż 33 km dróg lokalnych. Ta nowa sieć dodatkowych tras poprawi komunikację pomiędzy poszczególnymi miejscowościami i osiedlami leżącymi wzdłuż S52. 

Inwestycja wpłynie na zmianę natężenia ruchu w Krakowie

Po otwarciu odcinka północnej obwodnicy Krakowa ograniczone zostanie m.in. natężenie ruchu pojazdów ciężkich na ulicach miasta. Całkowity efekt będzie zauważalny po pełnym domknięciu ringu (z uwzględnieniem drogi S7).

Miejski inżynier ruchu przygotowuje się do wprowadzenia rozwiązań w zakresie oznakowania, które będą przekierowywały ruch do najbliższego węzła drogowego. Ma to przyczynić się do jak najszybszego wyeliminowania ruchu tranzytowego i długodystansowego z miasta.

Nowe przyzwyczajenia kierowców

Obecnie Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu przewiduje, że do czasu pełnego domknięcia obwodnicy należy spodziewać się utrudnień w ruchu drogowym, zwłaszcza na styku trasy S52 z realizowaną trasą S7.

Istotnym czynnikiem jest również przyzwyczajenie się kierowców do nowego układu drogowego. Zwykle następuje to w pierwszych miesiącach po otwarciu nowego odcinka.

Niewątpliwie domknięcie ringu jako czwartej obwodnicy jest bardzo dobrym krokiem do lepszego zarządzania ruchem wewnątrz Krakowa. Tranzytowy ruch długodystansowy będzie miał stworzone dogodne warunki do ominięcia miasta bez konieczności dociążania wewnętrznego układu komunikacyjnego.

jg_241214_krk_dron_-7.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa Jan Graczyński
jg_241214_krk_dron_.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa Jan Graczyński
jg_241214_krk_dron_0066.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa Jan Graczyński
jg_241214_krk_dron_0086.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa Jan Graczyński
jg_241214_krk_dron_0091.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa Jan Graczyński
jg_241214_krk_dron_0119.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa Jan Graczyński
jg_241214_krk_dron_0149.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa Jan Graczyński
jg_241214_krk_dron_0166.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa Jan Graczyński
jg_241214_krk_dron_0200.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa Jan Graczyński
jg_241214_krk_dron_0225.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa Jan Graczyński
jg_241214_krk_dron_0327.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa Jan Graczyński
jg_241214_krk_dron_0335.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa Jan Graczyński
jg_241216_krk_dron_4714.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa Jan Graczyński
jg_241216_krk_dron_4844.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa Jan Graczyński
jg_241216_krk_dron_4878.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa Jan Graczyński
jg_241216_krk_dron_4986.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa Jan Graczyński
jg_241216_krk_dron_5054.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa Jan Graczyński
jg_241218_krk_dron_0061.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa Jan Graczyński
jg_241218_krk_dron_0086.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa Jan Graczyński
jg_241214_krk_dron_-7.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
jg_241214_krk_dron_.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
jg_241214_krk_dron_0066.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
jg_241214_krk_dron_0086.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
jg_241214_krk_dron_0091.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
jg_241214_krk_dron_0119.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
jg_241214_krk_dron_0149.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
jg_241214_krk_dron_0166.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
jg_241214_krk_dron_0200.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
jg_241214_krk_dron_0225.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
jg_241214_krk_dron_0327.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
jg_241214_krk_dron_0335.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
jg_241216_krk_dron_4714.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
jg_241216_krk_dron_4844.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
jg_241216_krk_dron_4878.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
jg_241216_krk_dron_4986.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
jg_241216_krk_dron_5054.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
jg_241218_krk_dron_0061.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
jg_241218_krk_dron_0086.jpg-Otwarcie kluczowego fragmentu północnej obwodnicy Krakowa
pokaż metkę
Autor: Kamil Popiela
Osoba publikująca: Marcin Drobisz
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2024-12-20
Data aktualizacji: 2024-12-23
Powrót

Zobacz także

Znajdź