Kultura rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora MOCAK-u

Prezydent Krakowa Aleksander Miszalski ogłosił konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK.

Fot. MOCAK/ materiały prasowe

Do konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora muzeum może przystąpić osoba, która posiada minimum 5-letni staż pracy w instytucjach kultury, organizacjach pozarządowych lub podmiotach gospodarczych działających w obszarze kultury, posiada minimum 3-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym oraz ma co najmniej wykształcenie wyższe magisterskie. Wśród pozostałych warunków znalazły się m.in.: znajomość języka angielskiego poświadczoną certyfikatem lub oświadczeniem kandydata, znajomość przepisów z zakresu funkcjonowania i finansowania instytucji kultury. W przypadku cudzoziemców lub obywateli polskich na stałe mieszkających za granicą – kandydat powinien posługiwać się językiem polskim w stopniu pozwalającym na swobodną komunikację poświadczoną certyfikatem.

Preferowani będą kandydaci posiadający: doświadczenie i znajomość specyfiki pracy w instytucji kultury, wykształcenie w zakresie nauk humanistycznych, ze szczególnym uwzględnieniem sztuk plastycznych lub historii sztuki; studia podyplomowe, szkolenia z zakresu zarządzania zespołem/instytucją kultury/finansami/projektami. Wśród tych czynników znalazły się także wysokie kompetencje interpersonalne, a także z zakresu polubownego rozwiązywania sporów i zarządzania kryzysem.

Głównym zadaniem dyrektora będzie kierowanie działalnością muzeum funkcjonującego na podstawie ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, statutu muzeum, a także współrealizacja, we współpracy z organizatorem, celów i zadań wynikających z ustawy z dnia z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach (Dz.U. z 2022 r. poz. 385) oraz programu działalności muzeum. Dyrektor zobowiązany będzie do realizacji postanowień umowy określającej warunki organizacyjno-finansowe działalności muzeum oraz programu jego działania.

Ostateczną decyzję w sprawie powołania wyłonionego w konkursie kandydata na stanowisko dyrektora muzeum oraz szczegółów dotyczących warunków zatrudnienia podejmie Prezydent Miasta Krakowa.

Dyrektor zostanie powołany na okres od 3 do 7 lat – zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.

Szczegółowe informacje dotyczące procedury konkursowej oraz wniosków składanych przez kandydatów znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa.

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2024-12-27
Data aktualizacji: 2024-12-28
Powrót

Zobacz także

Znajdź