Krakowskie MPK liderem 2024 r. w mediach społecznościowych
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie zdobyło pierwsze miejsce w rankingu aktywności transportu miejskiego w Polsce w 2024 roku na Facebooku – wynika z najnowszego raportu Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych.
„Dziękujemy za wasze interakcje, polubienia i komentarze. Za to, że obserwujecie to, co tutaj piszemy. No i okazuje się po raz kolejny, że razem jesteśmy najlepsi w Polsce! Tak wynika z raportu przygotowanego przez Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS), który przygotował podsumowanie aktywności na Facebooku dla oficjalnych profili komunikacji miejskich w Polsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy” – informuje krakowskie MPK na swoim profilu na Facebooku.
„MPK Kraków może się pochwalić zdecydowanie najwyższym wynikiem interakcji spośród wszystkich analizowanych kont – w ciągu ostatniego roku zgromadziło aż 214 tys. interakcji. Tak wysoka aktywność odbiorców świadczy o skutecznej komunikacji: z jednej strony wysoka liczba publikacji (1,8 tys. postów), z drugiej – największa baza fanów (98 tys. obserwujących)” – czytamy w raporcie.
Dla porównania drugi w zestawieniu profil Warszawskiego Transportu Publicznego osiągnął 91 tys. interakcji przy 1,2 tys. postów, a trzeci – profil MPK Wrocław odpowiednio 77 tys. interakcji przy 703 postach.
Krakowskie MPK notuje także najlepsze wyniki, jeśli chodzi o przyrost odbiorców. W ubiegłym roku miejski przewoźnik pozyskał aż 4,4 tys. nowych fanów. Drugie miejsce należy do Warszawskiego Transportu Publicznego (+2,4 tys. osób), a trzecie ex aequo – do MPK Wrocław i Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy – po 1,7 tys. nowych fanów.
Szczegółowy raport można przeczytać na stronach internetowych ibims.pl.