Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic – zmiany na Wieczystej
Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic wkroczyła w kolejną fazę. W sobotę, 28 czerwca, rozpoczęły się intensywne prace związane z wpięciem nowej trasy tramwajowej w istniejące torowisko w ciągu ul. Mogilskiej i al. Jana Pawła II, dlatego wprowadzono nową organizację ruchu, która obejmuje zarówno ruch kołowy, jak i komunikację miejską.

Zmiany w ruchu samochodowym:
- zachowanie przejezdności ciągu ul. Mogilska – al. Jana Pawła II z ograniczeniami: przeniesienie ruchu kołowego na jezdnię południową
- zamknięcie ul. Meissnera na odcinku od skrzyżowania z ulicami Mogilską i al. Jana Pawła II do skrzyżowania z ulicami Śliczną i Łąkową – brak możliwości przejazdu na wprost w ul. Lema
- sugerowany objazd: al. Jana Pawła II, ul. Stella-Sawickiego, al. Bora-Komorowskiego.
Taka organizacja ruchu umożliwi dojazd do kluczowych punktów miasta mimo czasowego wyłączenia jednego z głównych węzłów komunikacyjnych. Nadal obowiązują objazdy wyznaczone w poprzednich etapach prac, obejmujące ulice Dobrego Pasterza, Strzelców oraz Opolską. Szczególnie istotne jest to dla kierowców poruszających się po północno-wschodnich rejonach Krakowa i w okolicach ronda Polsadu, gdzie również występują utrudnienia.
Zmiany obejmują też funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Ruch tramwajowy został całkowicie wyłączony na odcinku od ronda Mogilskiego do pętli „Wieczysta”, a jego przywrócenie planowane jest we wrześniu bieżącego roku. Jednocześnie utrzymane zostało kursowanie tramwajów w kierunku Nowej Huty od strony pętli „TAURON Arena Kraków Wieczysta”. W celu zminimalizowania niedogodności dla pasażerów uruchomiona została autobusowa linia zastępcza, która kursuje pomiędzy rondem Mogilskim a dworcem autobusowym Czyżyny.
Zakres prac prowadzonych na skrzyżowaniu ulic Mogilskiej, Meissnera, Lema i alei Jana Pawła II obejmuje przebudowę infrastruktury podziemnej: sieci energetycznych, teletechnicznych, ciepłowniczych, gazowych i wodociągowych. Równocześnie trwa budowa nowego torowiska tramwajowego o długości jednego kilometra toru pojedynczego wraz z pełnym zapleczem technicznym. Inwestycja zakłada także kompleksową modernizację układu drogowego, obejmującą budowę około 8500 m² nowych nawierzchni oraz pół kilometra ścieżek rowerowych. W tym rejonie powstają również mury oporowe i ekrany akustyczne, które poprawią komfort życia mieszkańców.
Wprowadzone zmiany – choć mogą być uciążliwe dla mieszkańców – służą realizacji jednej z najważniejszych inwestycji komunikacyjnych w Krakowie. Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności w rejonie prowadzonych robót, stosowanie się do tymczasowego oznakowania drogowego i cierpliwość.