Komunikacja rozwiń menu
Komunikat archiwalny

Rady Dzielnic zaproponują miejsca pod nowe automaty biletowe

Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie będzie konsultował z Radami Dzielnic lokalizację nowych automatów biletowych. Ma to na celu ułatwienie użytkownikom komunikacji miejskiej zakupu biletów m.in. za gotówkę.

Fot. Bogusław Świerzowski / krakow.pl

ZTP przygotowuje się do przetargu, w ramach którego zamierza wymienić około 150 najstarszych urządzeń w dotychczasowych lokalizacjach, a także zamontować około 100 nowych. Dlatego wkrótce do Rad Dzielnic skierowane zostanie pismo z prośbą o określenie zapotrzebowania na automaty biletowe. Taką deklarację 27 sierpnia, podczas sesji Rady Miasta Krakowa, złożył zastępca prezydenta Krakowa Łukasz Sęk. Na podstawie informacji od Rad Dzielnic powstanie lista rankingowa, określająca m.in. możliwości techniczne montażu urządzeń we wskazanych lokalizacjach.

– Lokalizacje pod nowe automaty są przygotowywane na bieżąco w ramach nowych inwestycji drogowych lub remontów, zazwyczaj w liczbie większej niż przed remontem. Dodatkowo ZTP otrzymało kilka wniosków o dostawienie urządzeń przesłanych przez Rady Dzielnic, ościenne gminy oraz pasażerów – mówi Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego.

Obecnie użytkownicy komunikacji miejskiej mają do dyspozycji (24 godz. na dobę, przez 7 dni w tygodniu) sieć stacjonarnych automatów biletowych: w systemie Krakowskiej Karty Miejskiej (KKM) – 192 szt. oraz w systemie Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej (MKA) – 60 szt. (tylko w obrębie sieci Komunikacji Miejskiej w Krakowie). Łącznie to 252 urządzenia, których lokalizacja jest aktualnie nanoszona na mapkę znajdującą się pod linkiem.

pokaż metkę
Autor: Piotr Subik
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2025-09-01
Data aktualizacji: 2025-09-07
Powrót

Zobacz także

Znajdź