Kultura rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Kreatywny Kraków

W najnowszym miesięczniku Media & Marketing czytamy o Grand Prix  zdobytym przez Miasto Kraków w ogólnopolskim konkursie KREATURA 2011, za kampanię „Gołębie Kręcą Kraków”. Jak donosi miesięcznik, jury tegorocznej KREATURY nie miało wątpliwości  w czyje ręce powinna trafić główna nagroda - gołębie z kamerami filmujące Kraków okazały się bezkonkurencyjne!

- Kto może o Krakowie opowiedzieć lepiej niż gołębie? Niby to jasne, ale nikt o tym wcześniej nie pomyślał! – mówi  Philippe Boutie  - juror konkursu Kreacji w Reklamie Kreatura 2011. Z kolei przewodniczący jury – Serge Fenenko zdradza, że kampania została wskazana do głównej nagrody jednomyślnie.

Przypomnijmy, że idea kampanii Gołębie kręcą Kraków, realizowanej przez Urząd Miasta Krakowa, powstała w agencji reklamowej TBWA. Pomysł polegał na pokazaniu miasta oczami jego najstarszych i najbardziej znanych mieszkańców – gołębi krakowskich. Do ptaków przyczepiono na uprzęży mini kamerki, dzięki czemu mogły rejestrować widoki miasta podczas lotu. Gołębie startowały z pięciu różnych miejsc w Krakowie i zawsze kierowały się w stronę swojego gołębnika. W efekcie powstało 20 jednominutowych filmów zamieszczonych pod adresem www.krakow.travel .

Internauta oglądając Kraków z lotu ptaka mógł śledzić trasę przelotu gołębia na specjalnie przygotowanej mapie, a także przeczytać opisy pojawiających się na niej obiektów. Z najciekawszych ujęć stworzono film „Dokument”, do którego ścieżkę dźwiękową skomponował krakowski zespół Kroke.

Kampania rozpoczęła się 16 maja 2010 r. działaniami outdoorowymi w sześciu miastach Polski. Kolejnym etapem promocji był trzydziestosekundowy spot reklamowy „Ikar”, emitowany w kinach i TVP, którego reżyserem i odtwórcą głównej roli był Jerzy Stuhr. Do popularyzacji kampanii przyczyniły się również działania w social media. Profil gołębia pojawił się na facebooku, a gołąb – operator filmowy złożył papiery do Łódzkiej Szkoły Filmowej. Stworzono również interaktywną grę „Łap w lot”, a dla najlepszych graczy ufundowano nagrodę w postaci weekendowego pobytu w Krakowie.

Grand Prix w konkursie Kreatura 2011 to jedna z kilku nagród, które zdobyła kampania. Pozostałe z nich to nagroda  Media Trendy 2011 w kategorii „Odwaga w planowaniu mediów”, dwie nagrody w Polskim Konkursie Reklamy KTR 2011: złoto – w kategorii „Marketing Miejsc” oraz brąz w kategorii „Kampania”.

Z kolei film „Ikar” otrzymał pierwszą nagrodę w kategorii spoty internetowe na Festiwalu Filmów Promocyjnych Miast i Regionów Promocity w Gdyni (KS/KF)

pokaż metkę
Osoba publikująca: OLGA SOLARZ
Podmiot publikujący: Redakcja MPI
Data publikacji: 2011-04-29
Data aktualizacji: 2011-04-29
Powrót

Zobacz także

Znajdź