Biznes rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Reklama godna reklamy

Każdy przedsiębiorca, który dostosuje szyld firmy na zabytkowym budynku do estetyki centrum Krakowa, otrzymuje bezpłatną reklamę na stronie internetowej www.krakow.pl odwiedzanej miesięcznie przez ponad milion  internautów. Dzięki akcji „reklama za reklamę” liczba „wzorowych” szyldów w sercu Krakowa wciąż rośnie – ponad stu przedsiębiorców dostosowało tablice reklamowe do zabytkowego otoczenia.

Do tej pory nie było regulacji prawnych umożliwiających miastu skuteczną walkę z elementami szpecącymi zabytkowe centrum. Wkrótce się to zmieni. Objęcie obszaru Starego Miasta Parkiem Kulturowym, którego zapisy będą obowiązywać od grudnia tego roku -  da miastu realne narzędzia do egzekwowania dbałości o estetykę tego obszaru.

Brak wystarczających rozwiązań prawnych umożliwiających egzekwowanie od przedsiębiorców dbałości o odpowiednią estetykę szyldów skłonił Urząd Miasta, by do tej pory właścicieli firm do tego zachęcać. Przysłowiową „marchewką” dla firm, których szyldy dostosowane są do estetyki zabytkowego centrum Krakowa, jest specjalny list z podziękowaniem od Głównego Plastyka Miasta i bezpłatna reklama na stronach Magicznego Krakowa pod adresem www.krakow.pl . Reklama firmy zapewniona przez portal składa się z danych teleadresowych i zdjęcia. Firmy, które przyłączyły się do akcji podzielono na kategorie według branż: Galerie i Muzea, Księgarnie i Antykwariaty, Banki i Instytucje Finansowe, Kawiarnie, Baza Noclegowa, Restauracje, Salony jubilerskie , Sklepy, Szkoły językowe, Zakłady Usługowe oraz Pozostałe.

By tablica reklamowa w centrum Miasta mogła być „wzorowa”, opiniuje ją Główny Plastyk Miasta i Miejski Konserwator Zabytków. Jeśli szyld wystaje nad pas jezdni czy chodnika, konieczne są również uzgodnienia z Zarządem Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Nie ma jednolitych wytycznych co do poprawnego wyglądu szyldu, ponieważ zależy to od wielu czynników – m.in. specyfiki miejsca i jego otoczenia. Wzór szyldu jest więc uzgadniany indywidualnie. Główny Plastyk Miasta Jacek Maria Stokłosa zapewnia, że opiniowanie nie trwa długo, by tablica mogła zawisnąć jak najszybciej. Jak zauważa Główny Plastyk, akcja przyniosła efekty - są miejsca, gdzie widać znaczną poprawę - jak choćby ulica św. Marka czy ulica św. Tomasza.

Lista firm, które przyłączyły się do akcji znajduje się na stronie www.krakow.pl (KS).

pokaż metkę
Osoba publikująca: OLGA SOLARZ
Podmiot publikujący: Redakcja MPI
Data publikacji: 2011-07-04
Data aktualizacji: 2011-07-04
Powrót

Zobacz także

Znajdź