Koordynator do spraw dostępności w Gminie Miejskiej Kraków
Prezydent Miasta Krakowa Aleksander Miszalski, wyznaczył nowego Koordynatora ds. dostępności w Gminie Miejskiej Kraków. Od dnia 1 marca 2025 r. funkcję pełni Pani Magdalena Mardyła.
Podstawa prawna
Wyznaczenie koordynatora ds. dostępności jest realizacją obowiązku nałożonego na wszystkie podmioty publiczne przez Ustawę o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami z dnia 19 lipca 2019 r.
Zadania koordynatora ds. dostępności
Koordynator realizuje w szczególności zadania:
1) wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miasta Krakowa i miejskie jednostki organizacyjne;
2) przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Urząd Miasta Krakowa;
3) monitorowanie realizacji planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez miejskie jednostki organizacyjne w Gminie Miejskiej Kraków;
4) monitorowanie działalności Urzędu Miasta Krakowa i miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
5) koordynowanie opracowywania raportu o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
6) podejmowanie działań informacyjno – edukacyjnych mających na celu podnoszenie świadomości na temat dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami;
7) monitorowanie aktów prawnych i ich zmian pod kątem zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
8) współpraca komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa, miejskimi jednostkami organizacyjnymi oraz pozostałymi jednostkami działającymi na terenie Miasta Krakowa;
9) inicjowanie działań mających na celu zapewnienie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami na terenie Gminy Miejskiej Kraków;
10) reprezentowanie Gminy Miejskiej Kraków na konferencjach, spotkaniach, szkoleniach itp. z zakresu dostępności;
11) współpraca z organami administracji rządowej, samorządowej, parlamentarzystami i środowiskami społeczno – gospodarczymi w zakresie przygotowywania odpowiednich programów, analiz i ocen;
12) działanie w porozumieniu z kierownikami pionów, Pełnomocnikami Prezydenta Miasta Krakowa, komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa, miejskimi jednostkami organizacyjnymi oraz innymi instytucjami, w zakresie przygotowania i wdrażania programów, projektów i działań mających wpływ na zapewnienie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Dane kontaktowe
Koordynator ds. dostępności w Gminie Miejskiej Kraków – Magdalena Mardyła
adres do korespondencji: ul. Jana Dekerta 24, 30-703 Kraków
telefon: 12 616 65 64
adres mailowy: koordynator_dostepnosci@um.krakow.pl
Zarządzenie w wersji dostępnej dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku.