Koordynator ds. Dostępności rozwiń menu

Koordynator do spraw dostępności w Gminie Miejskiej Kraków

Prezydent Miasta Krakowa Aleksander Miszalski, wyznaczył nowego Koordynatora ds. dostępności w Gminie Miejskiej Kraków. Od dnia 1 marca 2025 r. funkcję pełni Pani Magdalena Mardyła. 

Podstawa prawna

Wyznaczenie koordynatora ds. dostępności jest realizacją obowiązku nałożonego na wszystkie podmioty publiczne przez Ustawę o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami z dnia 19 lipca 2019 r.

Zadania koordynatora ds. dostępności

 

Koordynator realizuje w szczególności zadania:

1) wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miasta Krakowa i miejskie jednostki organizacyjne;

2) przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Urząd Miasta Krakowa;

3) monitorowanie realizacji planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez miejskie jednostki organizacyjne w Gminie Miejskiej Kraków;

4) monitorowanie działalności Urzędu Miasta Krakowa i miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;

5) koordynowanie opracowywania raportu o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;

6) podejmowanie działań informacyjno – edukacyjnych mających na celu podnoszenie świadomości na temat dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami;

7) monitorowanie aktów prawnych i ich zmian pod kątem zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;

8) współpraca komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa, miejskimi jednostkami organizacyjnymi oraz pozostałymi jednostkami działającymi na terenie Miasta Krakowa;

9) inicjowanie działań mających na celu zapewnienie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami na terenie Gminy Miejskiej Kraków;

10) reprezentowanie Gminy Miejskiej Kraków na konferencjach, spotkaniach, szkoleniach itp. z zakresu dostępności;

11) współpraca z organami administracji rządowej, samorządowej, parlamentarzystami i środowiskami społeczno – gospodarczymi w zakresie przygotowywania odpowiednich programów, analiz i ocen;

12) działanie w porozumieniu z kierownikami pionów, Pełnomocnikami Prezydenta Miasta Krakowa, komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa, miejskimi jednostkami organizacyjnymi oraz innymi instytucjami, w zakresie przygotowania i wdrażania programów, projektów i działań mających wpływ na zapewnienie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Dane kontaktowe

Koordynator ds. dostępności w Gminie Miejskiej Kraków – Magdalena Mardyła

adres do korespondencji: ul. Jana Dekerta 24, 30-703 Kraków

telefon: 12 616 65 64

adres mailowy: koordynator_dostepnosci@um.krakow.pl

Zarządzenie Prezydenta Miasta Krakowa 422/2025 z dnia 21 lutego 2025 r. w sprawie wyznaczenia osoby pełniącej funkcję Koordynatora ds. dostępności.

DOC Zarządzenie w wersji dostępnej dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku.

 

 

 

pokaż metkę
Osoba publikująca: Kamila Misiewicz
Podmiot publikujący: Bez barier
Data publikacji: 2021-04-07
Data aktualizacji: 2025-03-13
Powrót