Doprowadzić trakty piesze do porządku
W sprawie rozwiązań komunikacyjnych w Czyżynach czy uporządkowania terenu budowy Trasy Łagiewnickiej interpelują radni: Wojciech Krzysztonek, Rafał Komarewicz i Michał Drewnicki.
W sprawie uporządkowania terenu budowy Trasy Łagiewnickiej interpeluje radny Rafał Komarewicz. – Proszę o zwrócenie uwagi firmie wykonującej prace przy budowie Trasy Łagiewnickiej, na liczne trudności związane z korzystaniem przez mieszkańców z traktów pieszych. Jedną z nich są na pewno rozrzucone po błocie barierki ochronne drogi technicznej, które nie zabezpieczają przejścia. Od kilku tygodni nie zostały one uporządkowane i ustawione zgodnie z ich przeznaczeniem. Proszę również o ustawienie dodatkowych płyt betonowych przy dojściu do Szkoły Podstawowej nr 40 przy ul. Pszczelnej. Dzieci idące do szkoły mają przemoczone i zabłocone buty, a mamy z małymi dziećmi w wózkach grzęzną kółkami w błocie. Ważną kwestią jest też codziennie sprzątanie. Firma wykonująca prace, powinna pamiętać o doprowadzeniu traktów pieszych do porządku, tak aby mieszkańcy byli w stanie swobodnie przejść – pisze radny w interpelacji.
- W Urzędzie Miasta Krakowa toczą się postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach m.in. dla dwóch przedsięwzięć, tj. „Rozbudowy Osiedla Studenckiego Politechniki Krakowskiej oraz „Zespołu budynków mieszkaniowych wielorodzinnych z usługami w parterze i budynku biurowo-usługowego wraz z garażami podziemnymi, wewnętrznym układem drogowym z parkingami nadziemnymi przy ul. Romana Florera i Izydora Stella-Sawickiego w Krakowie". Ponieważ obie inwestycje znacząco wpłyną na tę część Dzielnicy XIV, proszę o informację na temat rozwiązań (szczególnie komunikacyjnych), do zrealizowania których zobowiązani zostali lub zostaną inwestorzy, aby uniknąć problemów, które mogą wyniknąć dla mieszkańców tej części Czyżyn po zakończeniu wspomnianych przedsięwzięć – czytamy w interpelacji radnego Wojciecha Krzysztonka.
- W wyniku pożaru archiwum miejskiego bezpowrotnie utracone zostały ważne dokumenty. Część z nich zawierała dane osobowe mieszkańców, którzy do dzisiaj nie zostali przez Pana Prezydenta poinformowani w sposób odpowiedni do skali tej tragedii o tym czy utracone dane mogły dotyczyć ważnych dla nich spraw indywidualnych. Dodatkowo, utrata danych osobowych stanowi poważne naruszenie ochrony danych – pisze w interpelacji do Prezydenta radny Michał Drewnicki i pyta: Czy w sytuacji pożarowej miasto w sposób właściwy zabezpieczyło pozostałe dane? Gdzie pozostałe dokumenty zostały zabrane? Czy są zabezpieczone? Jaki jest ich stan? Wnioskuję po raz kolejny o przedstawienie pilnej informacji o tym, jakie kategorie danych znajdowały się w palących się halach archiwum. - Mieszkańcy Krakowa są zaniepokojeni bezpieczeństwem ich danych oraz ważnych miejskich dokumentów, dlatego wnioskuję o przedstawienie informacji, jakie konkretnie dane z jakich okresów były tam składowane. Czy znajdowały się tam m.in. umowy cywilnoprawne, czy były tam dokumenty z postępowań przetargowych, dane dotyczące własności gruntów, reprywatyzacji, dokumenty wykorzystywane w postępowaniach przed sądami? Jeżeli tak, to z jakich okresów i jakich wydziałów? Czy w archiwum miejskim przy ul. Na Załęczu znajdowały się zwykłe dane osobowe czy też były tam przechowywane szczególne kategorie danych? - czytamy w interpelacji radnego Drewnickiego.