Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Powiększyć przestrzeń dla drzew

Radni Michał Starobrat, Łukasz Gibała i Łukasz Maślona złożyli interpelacje do Prezydenta Miasta Krakowa. Poruszają w nich m.in. tematy związane z organizacją ruchu na skrzyżowaniu i wodnym placem zabaw w Parku im. Henryka Jordana.

Fot. Bogusław Świerzowski/krakow.pl

- Proszę o udzielenie informacji o strukturze kosztów Spółki Trasa Łagiewnicka S.A w 2020 roku, w porównaniu do roku 2019. Jeżeli są już dane za pierwszą połowę 2021 również proszę o ich udostępnienie. W ostatnim czasie otrzymałem roczną informacje o sytuacji ekonomiczno-finansowej i inwestycyjnej spółek, w których Miasto jest jedynym udziałowcem lub akcjonariuszem, za 2020 rok. Zaniepokoił mnie fakt dużego wzrostu kosztów Spółki Trasa Łagiewnicka S.A. z 3mln 833 tys. zł w 2019 roku, do 4 mln 599 tys. zł w 2020 roku. Chciałbym przeanalizować, która ze składowych pozycji kosztów w największym stopniu wpłynęła na znaczący wzrost (mimo roku pandemicznego). Proszę o rozbicie pozycji kosztów na poszczególne pozycje, w tym wynagrodzenie/nagrody/premie, czy koszty zarządu – pisze w interpelacji radny Michał Starobrat.

Radny Łukasz Gibała złożył interpelację w sprawie organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic Henryka Pachońskiego i Kazimierza Wyki. - Problem organizacji ruchu na skrzyżowaniu tych ulic jest znany od dawna. Ruch jest tam znaczny z uwagi na bliskość osiedli mieszkaniowych i dużych sklepów. Kierowcy wskazują, że stale dochodzi tam do wymuszania pierwszeństwa przejazdu i kolizji. Utworzenie w tym miejscu ronda było postulowane w projekcie do Budżetu Obywatelskiego w 2019 r. oraz w ubiegłorocznej interpelacji radnej Anny Prokop-Staszeckiej. Niestety, w obu przypadkach okazało się, że proponowane rozwiązanie nie może zostać wprowadzone z następujących względów – po pierwsze, tylko całkowita przebudowa skrzyżowania umożliwi przejazd autobusom komunikacji miejskiej i pojazdom ciężarowym; po drugie, wyznaczenie ronda wyłącznie za pomocą oznakowania poziomego i pionowego będzie w tym przypadku rozwiązaniem nieefektywnym; po trzecie zaś, budowa ronda w tym miejscu może skutkować tworzeniem się korków do skrzyżowania ulic Kazimierza Wyki i Opolskiej. Wskazano ponadto, że dzięki planowanym inwestycjom – budowie linii tramwajowej na Górkę Narodową i Trasy Wolbromskiej, zmieni się natężenie i rozkład ruchu w tym rejonie. Problem jednak w tym, że realizacja powyższych inwestycji potrwa jeszcze przynajmniej dwa lata. Dodatkowo, postępująca zabudowa tego rejonu miasta może sprawić, że realizacja ww. inwestycji nie wpłynie na zmniejszenie natężenia ruchu. Zwracam się więc z prośbą o ponowne przeanalizowanie przedmiotowej sprawy i wskazanie możliwych rozwiązań, które pomogą usprawnić ruch na skrzyżowaniu ulic Henryka Pachońskiego i Kazimierza Wyki – pisze radny w interpelacji.

Radny Łukasz Maślona w interpelacji dziękuje za podjęcie działań w postaci umieszczenia w parku Jordana dwóch tymczasowych toalet w pobliżu wodnego placu zabaw. - Z odpowiedzi na moją interpelację wynika, że obecny dzierżawca nie udostępni ze względu na zły stan techniczny pomieszczeń, które z powodzeniem pełniły tę funkcję w latach ubiegłych. Do kiedy zawarta jest umowa na dzierżawę budynku przy sadzawce? Czy przewiduje ona obowiązek dbania o stan techniczny obiektu, w tym toalet? – pyta radny w interpelacji i dodaje, że w sprawie parku Jordana mieszkańcy piszą jeszcze z dwoma problemami. Pierwszy z nich to kąpiele w sadzawce. Ze względu na brak otwartych kąpielisk i basenów w upalne dni sadzawka wokół wodnego placu zabaw wykorzystywana jest do kąpieli, pomimo że woda ta nie jest w żaden sposób oczyszczana. Czy zatem UMK podejmie działania, aby rozwiązać ów problem? Czy planowane jest włączenie wody w sadzawce w proces filtracji?  Mieszkańcy zwracają też uwagę na drzewa w pobliżu wodnego placu zabaw. - Brakuje w pobliżu drzew, które chroniłyby przed nadmiernym nagrzewaniem się okolic sadzawki. W dodatku ostatnio usunięto rosnące tam drzewa, którym mogła zaszkodzić budowa drewnianych podestów. Proszę o powiększenie przestrzeni dla nowych drzew, zwiększenie ich liczby poprzez nasadzenia dużych drzew. Proszę również o rozważenie likwidacji drewnianych podestów i wprowadzenie naturalnej nawierzchni, która nie będzie utrudniała wzrostu drzew – czytamy w interpelacji radnego Maślony.

pokaż metkę
Autor: Magdalena Bartlewicz
Osoba publikująca: KATARZYNA MALETA-MADEJSKA
Podmiot publikujący: Kancelaria Rady Miasta Krakowa
Data publikacji: 2021-07-21
Data aktualizacji: 2021-07-21
Powrót

Zobacz także

Znajdź