Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Wymienić ekrany akustyczne

Radny Stanisław Moryc złożył interpelację, a radny Łukasz Gibała zapytanie i interpelację do Prezydenta Miasta Krakowa. Poruszają w nich m.in. tematy ekranów dźwiękochłonnych czy kontroli biletów w pojazdach komunikacji miejskiej.

Fot. Zarząd Zieleni Miejskiej

  - W ramach prowadzonej inwestycji pn. „Rozbudowa ul. Igołomskiej, drogi krajowej nr 79 – etap 2, wraz z infrastrukturą w Krakowie” są montowane ekrany akustyczne przy posesjach mieszkańców graniczących z ul. Igołomską. Według wskazań projektanta wypełnienia w ekranach na wysokości posesji przy ul. Igołomskiej 31 zostały zamontowane jako standardowe nieprzezroczyste. Od momentu otrzymania informacji jakie będą zamontowane wypełnienia w ekranach właściciele posesji wnoszą o ich zmianę na wypełnienia przeźroczyste na całej długości ich posesji z uwagi na prowadzoną przez nich działalność gastronomiczną. W tej sprawie odbywała się korespondencja pomiędzy zainteresowanymi, a jednostką prowadząca inwestycję. 15 czerwca 2021 r. uczestniczyłem w spotkaniu, w którym brali udział przedstawiciele ZDMK i wykonawcy inwestycji oraz radni Dzielnicy XVIII Nowa Huta. Podczas spotkania projektant poinformował o możliwości zmiany wypełnienia ekranów tylko dla przęseł zlokalizowanych przy bramie. Właściciel posesji nie wyraził na to zgody. Proszę o ponowne przeanalizowanie możliwości zmiany wypełnień na wypełnienia przezroczyste na całej długości ekranów – czytamy w interpelacji radnego Stanisława Moryca. 

Radny Łukasz Gibała złożył zapytanie w sprawie kosztów przeniesienia siedziby Zarządu Dróg Miasta Krakowa. - Zgodnie z informacjami dostępnymi publicznie, w najbliższym czasie dojdzie do opuszczenia przez ZDMK pomieszczeń zajmowanych w budynku położonym przy os. Złotej Jesieni 14. Nowa siedziba będzie zlokalizowana przy ul. Galicyjskiej 1 – pisze radny do Prezydenta i pyta, jaki jest koszt przeniesienia siedziby? Dlaczego jest ona przenoszona? Jaka jest różnica pomiędzy aktualnie ponoszonymi kosztami utrzymania siedziby, a kosztami, jakie będą ponoszone po przeprowadzce do nowego miejsca? Jak zostaną zagospodarowane pomieszczenia pozostawione po wyprowadzeniu się ZDMK z lokali przy os. Złotej Jesieni 14?

Radny Łukasz Gibała złożył też interpelacje w sprawie działania kontrolerów biletów. - W opinii pasażerów komunikacji miejskiej w Krakowie zmiana podmiotu realizującego kontrole biletów i powierzenia tych czynności prywatnemu przedsiębiorstwu wpłynęło na znaczący spadek jakości przeprowadzanych kontroli. Mieszkańcy wskazują, że kontrolerzy zachowują się w sposób nieodpowiedni, uwłaczający godności drugiego człowieka; naruszana jest nietykalność cielesna poprzez szturchanie czy przytrzymywanie, a na kontrolowanych pasażerów podnoszony jest głos. Dodatkowo kontrolerzy nie zadają sobie trudu, by sporządzić tzw. bilet kontrolny przed przystąpieniem do realizowania kontroli w pojeździe, co utrudnia ewentualny spór z pasażerem, natomiast nie powstrzymuje przed nałożeniem opłaty za brak biletu. Co istotne, krytyczne uwagi względem podmiotu prywatnego przeprowadzającego kontrole w komunikacji zbiorowej występowały pod początku jego działania. Aktualnie, po częściowym rozmrożeniu gospodarki w związku z czasowym ustąpieniem zagrożenia epidemiologicznego, niewłaściwe działania kontrolerów – jak wskazują pasażerowie – nasiliły się. Zdaniem mieszkańców dodatkowym powodem zachęcającym do agresywnego działania kontrolerów może być fakt, że wynagrodzenie uzależnione jest od wyników ich działania. Proszę przeprowadzenie audytu w zakresie prawidłowości działania podmiotu wykonującego kontrole biletów w pojazdach komunikacji miejskiej.

pokaż metkę
Autor: Magdalena Bartlewicz
Osoba publikująca: KATARZYNA MALETA-MADEJSKA
Podmiot publikujący: Kancelaria Rady Miasta Krakowa
Data publikacji: 2021-07-26
Data aktualizacji: 2021-07-26
Powrót

Zobacz także

Znajdź