Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Kwartał klimatyczny i infrastruktura miejska

Radni Michał Drewnicki i Tomasz Daros interpelują do Prezydenta Miasta Krakowa m.in. w sprawie wprowadzenia na Kazimierzu projektu „Kwartał klimatyczny”, spółki Kraków 5020, budowy muru przy ul. Halickiej, czy udostępnienia projektów inwestycji drogowej - linii tramwajowej do Mistrzejowic.

Plac Nowy Kazimierz dron
Fot. Jan Graczyński

Radny Michał Drewnicki złożył trzy interpelacje. Pierwsza z nich dotyczy wprowadzenia na obszarze Kazimierza projektu „Kwartał klimatyczny”. – Poza niewątpliwymi walorami tego projektu mieszkańcy i radni dzielnicy obawiają się, że mimo ważnych przesłanek i dobrych elementów może on wywołać wiele długofalowych negatywnych skutków. W szczególności pojawia się zarzut, że takie zagospodarowanie przestrzeni spotęguje negatywne zjawisko turystyfikacji i będzie ostatecznym przypieczętowaniem Kazimierza, jako dzielnicy wyłącznie knajp, imprez i nocnego życia – tłumaczy radny Drewnicki. Radny pyta w interpelacji o harmonogram wdrożenia projektu oraz czy zostały przeprowadzone analizy wpływu projektu na życie społeczne i gospodarcze, a także jakie będą skutki finansowe dla miasta.

Kolejna interpelacja radnego dotyczy powstania spółki Kraków 5020. Radny pyta, kiedy powstanie akt założycielski, jaki będzie kapitał zakładowy, ile osób będzie zasiadało w zarządzie oraz radzie nadzorczej. Z kolei ostatnia z interpelacji radnego dotyczy udostępnienia rejestru umów zawieranych przez spółkę Agencja Rozwoju Miasta Krakowa.

- W dalszym ciągu trwa budowa estakad i nasypu kolejowego w ramach przebudowy i rozbudowy linii kolejowej Kraków – Tarnów przez PKP PLK. Jednym z elementów powstającej infrastruktury, dzięki któremu pociągi będą mogły jeździć dodatkową parą torów (na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów) jest mur przy ul. Halickiej. Mieszkańcy okolic tego terenu wyrazili swoje niezadowolenie dotyczące budowy muru – przez to została zniwelowana zieleń, która wcześniej znajdowała się na nasypie kolejowym. W tej sprawie została także podjęta podjęte zostały rozmowy z PKP PLK na temat zazieleniania tego typu murów i czy zapadły już jakieś ustalenia? – pyta radny Tomasz Daros.

Druga interpelacja radnego Darosa dotyczy udostępnienia projektu budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic. Jest to prośba mieszkańców, których niepokoi kwestia ewentualnej wycinki drzew oraz budowy ekranów akustycznych. Radny dopytuje także o dodatkowe nasadzenia drzew.

Ostatnia z interpelacji Tomasz Darosa związana jest z akcją „Zielona szkoła dla Krakowa”. - Uważam, że jest to bardzo potrzebna inicjatywa. Dlatego też proszę o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania: Jaki jest koszt całego programu „Zielona szkoła dla Krakowa”? Jaki jest udział środków bezpośrednio z budżetu miasta? Jakie zajęcia są organizowane podczas wyjazdów na zielone szkoły oraz jaki jest ich koszt? Czy rodzice dzieci, na którymkolwiek etapie, dopłacają do wyjazdu (np. wynajęcie autokaru, bilety wstępu, wyżywienie)? Jaki jest koszt komercyjnego wynajmu pokoi w ośrodku, w którym będą przebywały osoby uczestniczące w zielonych szkołach? Czy jest planowane kontynuowanie akcji w kolejnych latach? – dopytuje radny Daros.

pokaż metkę
Autor: Katarzyna Maleta-Madejska
Osoba publikująca: KATARZYNA MALETA-MADEJSKA
Podmiot publikujący: Kancelaria Rady Miasta Krakowa
Data publikacji: 2022-02-01
Data aktualizacji: 2022-02-01
Powrót

Zobacz także

Znajdź