Start rozwiń menu
Komunikat archiwalny

Prośba o szczegółowe informacje

Interpelacje do Prezydenta Miasta Krakowa złożyli radni Małgorzata Jantos i Łukasz Maślona. Poruszają w nich tematy związane z otworzonym niedawno sklepem socjalnym, adopcją zwierząt z krakowskiego schroniska, czy budowy kładki pieszo-rowerowej Kazimierz-Ludwinów.

Schronisko, KTOZ, adopcja, kot
Fot. Magiczny Kraków

Radna Małgorzata Jantos interpeluje w sprawie niedawno otwartego w Krakowie przy ul. Siemaszki sklepu socjalnego i pyta Prezydenta, dlaczego projekt ten nazywany jest pilotażowym, skoro taki sklep działa już od jakiegoś czasu w Katowicach. Radna pyta też, dlaczego do kupowania w tym sklepie uprawnieni są tylko podopieczni 3 filii MOPS. – Czym spowodowane jest wykluczenie innych osób korzystających z pomocy MOPS-u? – pyta radna Jantos. Małgorzata Jantos chciałaby też wiedzieć, czy przewidywane jest umieszczenie paneli fotowoltaicznych na dachu basenu przy ul. Einseberga.
– Obiecano mi regularne raporty dotyczące Parku Edukacyjnego „Branice”. Nie wiem czy obecnie coś się tam dzieje. Proszę więc o jak najszybsze sprawozdanie o aktualnym stanie tej inwestycji – pisze w kolejnej interpelacji radna Jantos. – Czy to prawda, że jak się jest mieszkańcem podkrakowskiej gminy, która nie ma podpisanej umowy z krakowskim schroniskiem, to nie można adoptować zwierzaka ze schroniska przy ul. Rybnej? Schronisko nawołuje do adopcji, zwłaszcza kotów, ale ich odmawia. Jeśli tak jest, to pytam dlaczego? I proszę o uzasadnienie – pisze radna Małgorzata Jantos w ostatniej z interpelacji.

Radny Łukasz Maślona interpeluje w sprawie przetargu na budowę kładki pieszo-rowerowej Kazimierz – Ludwinów. - W czerwcu pojawiały się informacje o wydanym pozwoleniu na budowę i zgłoszeniu przez Pana Prezydenta tej inwestycji do dofinansowania jej realizacji z Rządowego Funduszu Polski Ład. Minęły ponad 3 miesiące i nadal nie ma ogłoszenia w sprawie przetargu na budowę kładki. Proszę o informację, jaka będzie finalnie kwota, której będzie oczekiwał Zarząd Inwestycji Miejskich za realizację tej inwestycji? Czy w projekcie dokonano zmian dotyczących mniejszej ingerencji w Bulwary Wiślane – mieszkańcy informują o konieczności wycinki wielu wiekowych drzew w okolicy. Ile finalnie drzew ma być wyciętych i w jakich konkretnie lokalizacjach? Czy w przypadku braku pozytywnego rozstrzygnięcia przetargu rozważa Pan zmianę przedmiotu dofinansowania w ramach tzw. Polskiego Ładu? Jeśli tak, to czy wiadomym jest, jaki inny cel będzie podlegał dofinansowaniu? Osobiście uważam, że lepszym rozwiązaniem byłoby przeznaczyć te środki na rozwój terenów zielonych, wszak mamy do realizacji m.in. park Słona Woda, park XXL Białe Morza, brakuje środków na rewitalizację Bulwarów Wiślanych czy innych oczekiwanych przez mieszkańców inwestycji – pisze radny Maślona. W kolejnej interpelacji Łukasz Maślona prosi o szczegółowe informacje dotyczące podziału kompetencji w Urzędzie Miasta Krakowa, jego wydziałach i spółkach w zakresie kultury i promocji miasta Krakowa. - W związku z powołaniem na wniosek Pana Prezydenta spółki Kraków 5020 widoczne jest pomieszanie kompetencji i zadań pomiędzy Krakowskim Biurem Festiwalowym, Wydziałem Komunikacji Społecznej i wspomnianej wcześniej nowo powołanej spółki. Szereg informacji medialnych wskazuje na dublowanie zadań i horrendalne koszty, które pociąga za sobą powołanie nowej spółki Kraków 5020 mimo deklaracji, że powstanie kolejnego bytu zajmującego się tematem kultury nie będzie wpływać na większe wydatki Gminy Miejskiej Kraków i krakowskich podatników. Tymczasem docierają informacje, że zarówno KBF, jak i spółka ponosiły koszty związane z wyposażeniem studia w ICE Kraków, co budzi wiele moich wątpliwości w obliczu kryzysu finansowego, z którym zderzy się nasze miasto wskutek galopującej inflacji i wzrostu cen energii w Polsce. Jakie konkretnie składniki majątku gminy (materialne i niematerialne) i o jakiej wartości zostały przeniesione lub mają być przeniesione do spółki Kraków 5020? Skąd bierze się kwota 2,7 mln VAT-u, który będzie musiało ponieść Krakowskie Biuro Festiwalowe? Jakie są inne koszty związane z przenoszeniem majątku Gminy? Z czego wynikają? Jakie były dodatkowe opcje przenoszenia majątku KBF do spółki Kraków 5020, o których wspominał w trakcie konferencji prasowej „wieloletni dyrektor wydziału prawnego i nadzoru urzędu wojewódzkiego Mirosław Chrapusta”. Jaka przyszłość czeka budynek przy ul. Wygranej 2? Czy on też ma być lub jest już przeniesiony do spółki Kraków 5020? Czy aktualne są plany przeniesienia KBF-u do budynku tzw. czerwonej chirurgii na Wesołej? Czy podane koszty adaptacji budynku na ten cel na pewno zamkną się kwotą 5 milionów zł? Czy spółka Agencja Rozwoju Miasta Krakowa zaciągnęła już kredyt na ten cel? Jeśli tak, to jaka finalnie jest kwota kredytu? Dlaczego na stanowisko dyrektorskie KBF nie przeprowadzono postępowania konkursowego? - pyta w interpelacji radny Maślona.

pokaż metkę
Autor: Magdalena Bartlewicz
Osoba publikująca: Joanna Górska
Podmiot publikujący: Kancelaria Rady Miasta Krakowa
Data publikacji: 2022-10-10
Data aktualizacji: 2022-10-10
Powrót

Zobacz także

Znajdź